یک هنرمند آمریکایی اقدام به ساخت و تعبیه یک مجسمه دیجیتالی به شکل سر انسان کرده که افراد رهگذر می‌توانند پشت آن عکس بگیرند و مجسمه را با چهره خودشان ببینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از گیزمگ، بسیاری از مردم از به نمایش درآمدن چهره خود در انظار عمومی شرم دارند و حس خوشایندی ندارند، اما این پروژه شاید سریع‌ترین راه برای غلبه بر این حس‌ها باشد، چرا که عکس صورت شما روی یک قالب 3بعدی بزرگ به شکل سر انسان برای همه به نمایش درمی‌آید.

پذیرش چهره و معایب خود و چگونگی ارائه خود به جهان، انگیزه‌ای برای نصب یک اثر هنری به نام "همانطور که هستیم" توسط "متیو مور" بود.

مجسمه مور، با ارتفاع 14 فوت(4.3 متر) از صفحه نمایش‌های فوق شفاف به صورت نواری تشکیل شده که حاوی 850 هزار چراغ LED است که برای تشکیل یک سر سه بعدی انسان گردهم آمده‌اند.

بازدیدکنندگان وارد یک اتاقک در پشت مجسمه می‌شوند و 29 دوربین به صورت همزمان پرتره آنها را می‌گیرد. این تصاویر پس از آن با هم به یک مدل سه‌بعدی از چهره تبدیل می‌شوند و صورت بازدیدکننده با همه جزئیات روی مجسمه غول پیکر نشان داده می‌شود.

جالب اینجاست که این مجسمه مغز هم دارد و می‌تواند بیش از 100 هزار عکس را درون مغزش ذخیره کند.

انتظار می‌رود که عمر مفید این مجسمه 7 تا 10 سال باشد و تصاویر قرار است در تمام این مدت با توجه ویژه به این که مساوات در نمایش قومیت‌های مختلف در نظر گرفته شود، به نمایش گذاشته شوند.

این پروژه برای فهمیدن چگونگی شناخت مردم از خودشان و اینکه چه تصویری از خود را عمدتا از طریق رسانه‌های اجتماعی به جهان ارائه می‌دهند، طراحی شده است.

نمایش چهره در این ابعاد و در انظار عمومی ممکن است معذب کننده باشد اما قطعا حس قدرت نیز به انسان می‌دهد. با این طرح، هر بازدیدکننده طعم قدرت را می‌چشد، چرا که تنها مجسمه افراد قهرمان و قدرتمند را می‌سازند.

این مجسمه منحصر به فرد در حال حاضر در کلومبوس واقع در اوهایوی آمریکا به نمایش گذاشته شده است.