با همت دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت (D-8 TTEN)، نشست بین‌المللی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با محوریت کشورهای دی-هشت (D-8 VC’s Meeting) در تاریخ 12 الی 14 آذرماه 96 به میزبانی کشورمان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکبر قنبرپور معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت گفت: نشست بین‌المللی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با محوریت کشورهای دی-هشت (D-8 VC’s Meeting) با هدف اشتراک تجربیات و افزایش شناخت صندوق‌های VC با یکدیگر و همکاری و هم‌افزایی میان آنها همزمان با برگزاری دومین دور مراسم اعطای جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش‌های مختلفی در این رویداد در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به پنل های همفکری درخصوص موضوعات روز این صندوق‌ها، ارائه مدل‌های کاری صندوق‌ها، ارائه چند داستان همکاری استارتاپ ها با صندوق‌های جسورانه، ارائه چند استارتاپ از کشورهای عضو به سرمایه‌گذاران، همفکری برای ایجاد یک تشکل میان صندوق‌های جسورانه، کارگاه‌های آموزشی و غیره اشاره کرد.


قنبرپور اعلام کرد: نباید فکر کنیم که افزایش کنونی تعداد صندوقهای جسورانه در کشورمان به این معنی است که وضعیت ما در منطقه و دنیا مناسب است و ما در آمارهای جهانی در این زمینه جایگاه خوبی نداریم و نیاز به تلاش و مشارکت بیشتر و بهره گیری از تجربیات روز دنیا داریم. برای مثال در بین 8 کشور اسلامی در حال توسعه که گروه D-8 را تشکیل داده اند، جایگاه ایران در دسترسی به سرمایه گذاری جسورانه رتبه ششم است.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت ابراز امیدواری کرد با مشارکت قابل توجه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه خارجی در این رویداد، فرصت مناسبی برای اکوسیستم نوآوری کشور برای رشد و عمق بخشی به دانش موجود فراهم شود و زمینه برای همکاری های بین المللی در این حوزه فراهم شود.

وی در پایان افزود: متقاضیان حضور در این نشست می‌توانند به مراجعه به پایگاه اینترنتی این نشست به نشانی www.tim.d8tten.org و دریافت فرم ثبت‌نام برای حضور در این نشست ثبت نام کنند.

شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت در سال 92 میان کشورهای اسلامی عضو سازمان دی-هشت توسط پارک فناوری پردیس ایجاد شد و دبیرخانه آن در مرکز فن بازار ملی ایران مستقر است.

هم‌افزایی میان فناوران کشورها برای توسعه ارتباطات، گسترش بازار فروش محصولات فناورانه و انتقال دانش فنی، تقویت سرمایه‌گذاری و افزایش همکاری میان کشورها از جمله اهداف ایجاد این شبکه است

نشست بین المللی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه با محوریت کشورهای دی-هشت (D-8 VC’s Meeting) با همت دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت (D-8 TTEN)،در تاریخ 12 الی 14 آذرماه 96 به میزبانی کشورمان در تهران برگزار می‌شود

این نشت با هدف اشتراک تجربیات و افزایش شناخت صندوق های VC با یکدیگر و همکاری و هم افزایی میان آنها همزمان با برگزاری دومین دور مراسم اعطای جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از  برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.