رییس مرکز ملی فضایی ایران گفت: یکی از برنامه‌های مرکز برای گسترش روابط ایران در حوزه فناوری ماهواره‌ای با دیگر کشورها، توسعه خدمات موقعیت‌یابی ماهواره‌ای به کمک سامانه‌های جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات بین‌المللی در حوزه ماهواره‌ای، بیان کرد: در حوزه توسعه فعالیتهای بین‌المللی اقدامات مختلفی در مرکز تعیین شده است که یکی از این برنامه ها توسعه خدمات موقعیت‌یابی با سامانه‌های جهانی است.

وی افزود: همچنین توسعه روابط علمی و دانشگاهی با هدف ارتقاء سطح علمی در حوزه فضایی از دیگر برنامه هایی است که به آن توجه ویژه ای داریم.

به گفته منطقی، تامین ماهواره مخابراتی پیش از ساخت و بهره‌برداری از ماهواره‌های بومی و تامین ماهواره سنجش از دور پیش از ساخت و بهره‌برداری ماهواره‌های بومی نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی در حین حال تصریح کرد: در این راستا با کشورهای پیشرفته در حوزه طراحی و ساخت ماهواره، مناسبات علمی و فناوری ارتباطاتی برقرار شده که همزمان با تامین ماهواره‌های مورد نیاز، انتقال فناوری های لازم نیز صورت گیرد.