کتاب فناوری‌های صنعت یادگیری مجازی (رایاد) ایران شامل معرفی درخت فناوری‌های این صنعت و اطلاعات و فناوری‌های مربوط به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت رایاد، توسط ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و چاپ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  کتاب فناوری‌های صنعت یادگیری مجازی (رایاد) ایران پس از ترسیم درخت فناوری و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌های فعال در این حوزه، در 66 صفحه و دو نسخه فارسی و انگلیسی تدوین و نهایی شد.

در بخش مقدمه ضمن معرفی یادگیری مجازی، در مورد درخت فناوری ترسیم شده شامل زیرساخت‌های رایاد در ایران، مروری بر فناوری‌های یادگیری الکترونیک، بسترها و زیرساخت‌های آموزش و یادگیری الکترونیک، بسترهای یادگیری الکترونیک، محیط یادگیری مجازی،طراحی محیط یادگیری و استقرار محیط یادگیری نیز توضیحاتی همراه با نمودار درخت فناوری ارائه شده است.

در صفحات مربوط به شرکت‌ها علاوه بر تشریح فناوری‌های موجود در این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف، نام و لوگوی شرکت، مشخصات افراد اصلی شرکت، ماموریت‌ها و فعالیت‌های اصلی شرکت در حوزه رایاد، تصویر و مشخصات نمونه محصولات شرکت و اطلاعات کامل تماس شرکت درج شده است.

شرکت‌های معرفی شده در ایت کتاب از طریق جست‌و‌جوی میدانی، اطلاعات مندرج در کتب نمایشگاهی تخصصی مربوطه، شناسایی شده که پس از بررسی، اطلاعات مورد نیاز به روش خود‌اظهاری از شرکت‌های مذکور اخذ جمع‌آوری شده است.

نسخه انگلیسی این کتاب در دومین نشست فروم Second Cultural Technologies and Crative Indusrtries Forum در آگوست 2017 در سئول در اختیار شرکت‌های کره‌ای قرار گرفت.

امید است با نشر این کتاب گامی هر چند کوچک در جهت رشد و توسعه صنعت یادگیری الکترونیک و تعالی جایگاه بین‌المللی آن برداشته شود. نسخه فارسی این کتاب به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کتاب فناوری‌های صنعت یادگیری مجازی (رایاد) ایران شامل معرفی درخت فناوری‌های این صنعت و اطلاعات و فناوری‌های مربوط به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت رایاد توسط ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و چاپ شده است.
پایان پیام/