برات قنبری، مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات، در پنل راهکارها و الزامات افزایش ۲.۵ برابری بازار ICT در برنامه ششم اعلام کرد که در این برنامه به ICT به عنوان ابزاری که ایجاد کننده امنیت و محور توسعه کشور نگاه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، برات قنبری، مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات، در پنل راهکارها و الزامات افزایش ۲.۵ برابری بازار ICT در برنامه ششم اعلام کرد که در این برنامه به ICT به عنوان ابزاری که ایجاد کننده امنیت و محور توسعه کشور نگاه شده است.

مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه برای ارزش افزوه در این بخش در برنامه ششم از ۲۶  هزار به ۵۳ هزار میلیارد افزایش در نظر گرفته شده است ، اعلام کرد: این ارزش افزوده بیش از دو برابری در حوزه ارتباطات بالاترین رقم به نسبت بخش های دیگر است که نیاز به رشد سالانه ۱۹.۶ درصدی دارد.

به گفته وی براساس برنامه ششم توسعه  برای بخش ارتباطات توان رشد ۲.۵ برابری، فناوری اطلاعات  ۵ برابری و در حوزه پست بین ۶ تا۷ برابری در نظر گرفته شده است.

قنبری،افزایش ترانزیت ترافیک بین الملل به ۳۰ ترابایت از دیگر تکالیف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: با ایجاد شرکت ترانزیت بین الملل و آزاد سازی مکالمات بین الملل فضای خوبی برای رقابت در این حوزه ایجاد خواهد شد.

قنبری همچنین اعلام کرد که در پایان این برنامه  اپراتور های تلفن همراه باید از بازار ۸۰ میلیونی به بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه رسیده باشند و علاوه بر بازار داخلی  در مشارکت های بین المللی نیز نقش داشته باشند.

او در پایان سخنرانی خود با اشاره به اینکه در برنامه های توسعه تا چه میزان روی این صنعت سرمایه گذاری شده گفت:  در برنامه چهارم توسعه ۱۵ هزار میلیارد و پنجم ۲۵ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شد و بر اساس برنامه توسعه ششم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام می شود که از این رقم ، ۲۰ هزار میلیارد  از سوی دولت ، ۴۰ هزار میلیارد از سوی  اپراتورها و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز بخش فناوری اطلاعات سرمایه گذاری می کنند.