وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن استقبال از فیلم «قهرمانان کوچک» که  با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش ویژه جشنواره «ایران ساخت» اکران شده بود  و اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، گفت: سینمای کودک موضوع نویی را تجربه می‌کند: خرید کالای ایرانی.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» در بخش ویژه‌ای از نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت اکران شده بود و امروز در سینماهای سراسرکشور در حال اکران است. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار مطلبی در صفحه رسمی توییتر خود درباره فیلم «قهرمانان کوچک» نوشته است: دخترم با مادرش به دیدن فیلم قهرمانان کوچک رفته بود، سینمای کودک موضوع نویی را تجربه می‌کند: خرید کالای ایرانی. فیلم را پسندیده بود.

چهار کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله‌ی تکواندوکار، که پدرانشان، کارگران یک کارخانه‌ی تولید لوازم‌التحریر در شُرُفِ تعطیلی هستند، برای جلوگیری از بی‌کاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیانِ این کالا، که در واقع عاملینِ اصلی این تعطیلی هستند، به تعقیبِ آنها می‌پردازند، ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم کننده را رقم می‌زنند و ...این ماجرای فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است که به کارگردانی حسین قناعت در جشنواره «ایران ساخت» اکران شد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب‌وکار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال 95 برگزار شد.

برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان به رزین، سامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری بازیگرانی هستند که در فیلم «قهرمانان کوچک» ایفای نقش کرده‌اند.