تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران برای توسعه و رشد محصولات دانش بنیان امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و مجمع تشکل های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران به منظوربه کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی میان طرفین به امضاءشد. 

همکاری در راه‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران » ؛ همکاری در جهت راه اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ همکاری در تاسیس و توسعه فعالیت صندوق‏های سرمایه گذاری جسورانه و همکاری در جذب سرمایه برای معرفی طرح¬ها و شرکت¬های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است. 

براساس مفاد این تفاهم نامه معاونت باید نسبت به حمایت معنوی و فنی از طراحی و راه اندازی موضوعات این تفاهم نامه و نسبت به اطلاع رسانی و ترغیب فعلان حوزه دانش بنیان جهت ورود به موضوعات این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده اقدام کند.

همچنین معاونت نسبت به معرفی استارت آپ هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط به کارافرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان  است به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام کند.

تسهیل در امر اخذ مجوز دانش بنیان توسط شرکت‌های مرکز شتابدهی و نوآوری و به روز رسانی جهت استفاده سرمایه گذاران به خصوص صندوق‏های سرمایه گذاری جسورانه، طرح‏ها و ایده‏های که دارای قابلیت تجاری سازی هستند از طریق سامانه www.vc.isti.ir  ازدیگر وظایف تعریف شده در این تفاهم نامه برای معاونت است.

همچنین مجمع نیز باید  نسبت به راه‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران » موضوع این تفاهم نامه  وتاسیس صندوق‏های سرمایه گذاری جسورانه با موضوع¬های مرتبط با حوزه فعالیت مجمع اقدام کند.

در این راستا مجمع باید نسبت به راه اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران وصدور کارت بازرگانی و عضویت اتاق بازرگانی برای شرکت های  دانش بنیان نیز اقدام کند.

معرفی شرکت های دانش بنیان جهت حضور در هیات ها و مجامع بین المللی موضوع این تفاهم نامه  ومعرفی طرح¬ها و شرکت¬های دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درسامانه www.vc.isti.ir  جهت جذب سرمایه از دیگر وظایف تعریف شده برای مجمع در راستای تفاهم نامه منعقدشده است.