یک استاد دانشگاه امیرکبیر از راه اندازی رستوران رباتی خبر داد و گفت: ربات خوش آمدگو برای این رستوران تا کنون ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر حیدر علی طالبی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه و دبیر همایش پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک که از امروز در دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار کرد، خاطر نشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس این است که پژوهشگران دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه مقالاتی به این کنفرانس اعطا شده است، گفت: از دانشگاههای مطرح کشور ۲۰۰مقاله دریافت شده که۱۱۰ مقاله پذیرفته شده؛ از این تعداد۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۶۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس فرصتی را برای مبتکران حوزه رباتیک فراهم می آورد تا خودشان را نشان دهند، اظهار داشت: همچنین ۵۰ طرح فناورانه در حوزه رباتیک دریافت کردیم که از این تعداد ۲۹ طرح به کنفرانس و نمایشگاه خلاقیتی که در حاشیه نمایشگاه در حال برگزاری است معرفی شدند.

به گفته طالبی، قرار است مسابقه ای بین این طرح های فناورانه برگزار و به برترین ها جوایزی اعطا شود. هم اکنون داوری ها شروع شده و در اختتامیه برندگان مشخص می شوند.

طالبی با بیان اینکه تیم دانش اموزی هم در این نمایشگاه حضور دارد، عنوان کرد: هدف ما این است که دست مبتکران در حوزه رباتیک را در دست صنعتگران بگذاریم؛  زیرا سرمایه  گذاران و صنعت گران هم در این کنفرانس حضور دارند.

وی با بیان اینکه محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد هستند رستوران رباتیکی راه اندازی کنند، گفت: این رستوران به زودی اجرایی می شود. رستوران رباتیکی شامل ربات خوش آمد گو، سفارش گیر و تحویل دهنده است که تا کنون ربات خوش آمد گو ساخته شده است.