کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی عنوان رویدادی است که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می شود تا زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی موسوم به Imat2017 به عنوان محفلی برای شکارچیان ایده از 6 تا 7 آبان ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. این گردهمایی زنجیره صنایع معدنی و متالورژی، با هدف حرکت در مسیر تسهیل حضور و تبادل نظر و بررسی امکان سرمایه‌گذاری مطمئن در بخش صنایع و معادن ایران بر پا می شود تا مسیر کاهش وابستگی اقتصاد به صنایع نفت هموارتر شود.

همچنین ارائه فناوری های توسعه یافته در زمینه مواد و صنایع معدنی و تاکید بر ایجاد فرصت همکاری متقابل مابین بزرگان صنایع جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای فعال در این عرصه، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

بر اساس این گزارش، از میان  1080 مقاله ارسالی به این کنفرانس 550 مقاله پذیرفته شده که در دو روز توسط متخصصان این حوزه ارائه می شود. همچنین «اقتصاد دانش‌بنیان» عنوان پنلی است که با حضور نمایندگان معاونت علمی برگزار می شود.

محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی نیز در این مراسم سخنرانی می کند. برگزاری کارگاه های آموزشی در این حوزه نیز از دیگر بخش های این رویداد است.

مواد مهندسی، متالورژی صنعتی، متالورژی استخراجی، متالورژی فیزیکی و علم مواد، ریخته گری و انجماد، مدیریت راهبردی و محیط زیست و شبیه سازی مهمترین محورهایی هستند که در این کنفرانس ارائه می شوند. همچنین  در نمایشگاهی که با حضور شرکت های فناور بر پا می شود متخصصان دستاوردهای خود را عرضه می کنند تا توانمندی ها در این عرصه در معرض دید قرار گیرد.