محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی عالی رتبه به افریقای جنوبی سفر کرد در این سفر جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تبادل فناوری و بررسی زمینه توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به افریقای جنوبی سفر کرد. نکته ای که در این میان به چشم می آید حضور 5 شرکت دانش بنیان در این هیات عالی رتبه است تا دستاوردها و محصولات خود را با برگزاری نشست های مختلف عرضه کنند.

شرکت های سینا ژن فعال در زمینه داروهای بیوتکنولوژی، زیست فناوری سبز فعال در تولید کودهای بیولوژیک، داروسازی نصر فعال در حوزه داروهای دامی، توفیق دارو فعال در تولید داروهای انسانی و پویندگان راه سعادت فعال در زمینه تجهیزات پزشکی شرکت‌هایی هستند که ظزیف را در این سفر همراهی می‌کنند.

این حضور می تواند زمینه ساز  بهبود شرایط اقتصادی کشور از طریق صادرات محصولات فناورانه به حوزه افریقا  باشد. امروزه دغدغه بسیاری از خانواده ها اشتغال فرزندانشان است که با وسعت فعالیت این شرکت ها می توان این دغدغه را کم رنگ کرد زیرا نیروی مستعد و خلاق جوان از منابع اصلی برای فعالیت آنها به شمار می رود. در این سفر برنامه های تخصصی نشست و آشنایی با محصولات این شرکت ها و همچنین برنامه معرفی بازار محصولات ایرانی با شرکت های متناظر در کشورهای هدف برنامه ریزی شده که امید می رود حرکتمان به سوی اقتصاد غیر نفتی را تسریع کند.