نخستین کمیته تخصصی مشترک در حوزه انرژی بین ایران و آلمان برگزار شد تا به زودی با تدوین نقشه راهی شاهد افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان با همکاری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی در دو روز برگزار شد تا دو کشور راه های همکاری در این حوزه را بررسی کنند. صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، بهینه سازی انرژی، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مهمترین محورهای گفتگوی هئیت های ایرانی و آلمانی در این کمیته بود.
امیر حسین میرآبادی مدیر کارگروه بین‌الملل و دی‍پلماسی فناوری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی درباره اهداف این کمیته تخصصی اظهار کرد: طراحی مکانیزم های همکاری بین دو کشور ایران و آلمان، تعیین اولویت های کاری و موضوعات مشخص در هر حوزه از اهداف برگزاری این کمیته بود تا در نهایت با جمع بندی موضوعات مطرح شده نقشه راهی برای افزایش همکاری های این حوزه بین دو کشور تدوین شود.

وی ادامه داد: با تدوین این نقشه راه در واقع بستر حمایتی مشخص می شود تا دو دولت از فعالیت و پروژه های این حوزه حمایت کنند و با تسهیل و رفع موانع برای همکاری بخش های خصوصی در نهایت نیز شاهد توسعه روابط دو کشور در حوزه انرژی باشیم.

نخستین کمیته تخصصی انرژی ایران و آلمان با حضور معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، میکائیل کلور- برشتولد سفیر آلمان در ایران، سیروس وطنخواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و هیئت های دولتی و خصوصی از دو کشور 2 و 3 آبان ماه سال جاری در تهران برگزار شد.