به همت متخصصان داخلی و با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان، انواع تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ی و پژوهشی در داخل کشور طراحی و ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک شرکت دانش بنیان داخلی با کمک متخصصان و نخبگان ایرانی توانسته است در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با مراکز دانشگاهی و پژوهشی به خودکفایی رسیده است و تجهیزاتی نظیر انواع مولدهای فراصوت هموژنایزر را طراحی و تولید می کند.

رضا افضل‌زاده مدیر عامل شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر، با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خود را از سال 91 با همکاری اساتید و دانشجویان مبتکر آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر شرکت ما به عنوان شرکتی زیرمجموعه مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فعالیت می کند و در این چند سال توانسته ایم محصولات تولیدی شرکت را افزایش دهیم.

وی افزود: از جمله تجهیزات تولید شده در شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر می توان به طراحی و ساخت انواع محفظه دستکش و دستگاه لایه نشانی دورانی اشاره کرد.

همچنین «تسلامتر»، «دستگاه همزن یون مغناطیسی برای مصارف کشاورزی»، «دستگاه های پرس قرص ساز دستی»، «بوته مولیبدن»، «دستگاه اپتیکی عکس مجذور فاصله و الگوی تابش»، «مدل سازی ماکروسکوپی تشدید مغناطیسی»، «پلاریسکوپ» و «انواع لوازم شیشه ای آزمایشگاهی» از دیگر محصولات تولیدی این شرکت است.