پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان ایران برای دومین سال متوالی در نمایشگاه نفت و گاز ابوظبی (ADIPEC2017) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، 22 تا 25 آبان ماه سال جاری در شهر ابوظبی امارات برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نمایشگاه «ادیپک» یکی از بزرگترین نـمــایـشـگــاه های جهان در حوزه نفت، گاز و صنایع وابسته به آن است و هر ساله تعداد زیادی از متخصصان و فعالان این حوزه را از سرتاسر جهان گرد هم می‌آورد تا آخرین دستاوردها و نوآوریهای خود را در این حوزه برای علاقمندان به نمایش بگذارند.

در سال 2016، 2 هزار شرکت از کشورهای مختلف در این نمایشگاه به عنوان غرفه‌دار به معرفی محصولات خود پرداختند و حدود یک صد هزار بازدید کننده از 120 کشور جهان از نمایشگاه بازدید کردند. نمایشگاه نفت و گاز ابوظبی همه ساله مخاطبان حرفه ای نفت و گاز با قدرت خرید واقعی را به خود جذب می کند و بیش از ٩.٧٦ میلیارد دلار معامله در محل این نمایشگاه انجام می شود.

در نمایشگاه امسال، 6 شرکت دانش‌بنیان ایرانی در فضایی حدود 60 متر در سالن 11، با حمایت مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری حاضر می‌شوند.

حمایت های ارائه شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی شامل پرداخت 70 درصد از هزینه‌های اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل تجهیزات نمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

هدف از حضور شرکتهای دانش‌بنیان در این نمایشگاه، توسعه صادرات و رصد فناوری‌های پیشرفته روز جهان در این نمایشگاه بزرگ است.