نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای به میزبانی استان یزد ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نشست‌های سراسری فن بازارهای منطقه‌ای به‌صورت دوره‌ای و در راستای همکاری و هم‌افزایی بین این فن‌بازارها عموماً در دو نوبت در سال برگزار می‌شود. در این نشست‌ها که نهمین دوره آن در یزد برگزار خواهد شد نمایندگانی از مرکز فن‌بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ۱۶ فن‌بازار منطقه‌ای و همچنین فن بازار تخصصی صنعت گاز کشور حضور دارند.

محسن علی اکبریان دبیر فن بازار ملی ایران در توضیح بیشتر این نشست گفت: طی این رویداد آخرین وضعیت برنامه‌ها و فعالیت‌های فن‌بازارهای کشور بررسی شده و تجربیات حاصل از اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه و رونق بازار فناوری کشور به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخشی از این نشست به اقدامات فن‌بازارهای منطقه‌ای و بیان تجربیات حاصل شده اختصاص دارد که این محورها شامل کمک به تجاری‌سازی فناوری و محصولات فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، برگزاری تورهای فناوری و نشست‌های تبادل فناوری، تسهیل ورود اختراعات به بازاردارایی فکری، تکمیل بانک اطلاعات فناورانه استان و شناسایی و تأمین نیازهای فناوری است.

دبیر فن بازار ملی ایران در ادامه به تشریح برنامه های جنبی این نشست پرداخت و گفت: در برنامه های نشست تلاش میشود تا بخش هایی برای آموزش و توانمندسازی هم گنجانده شود از این رو در خلال نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای قصد داریم پنلی با عنوان «چالش های سرمایه گذاری در فضای نوآوری کشور» برگزار کنیم.

علی اکبریان در پایان به حضور نمایندگانی از ستاد توسعه فناوری  نانو معاونت علمی در این نشست اشاره کرد و گفت: در این نشست از ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تشریح و توضیحِ خدمات و همکاری با کارگزاری ها و فن بازارهای منطقه ای دعوت به عمل آمده است.

نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای به میزبانی استان یزد  با هدف بررسی آخرین فعالیت‌های فن‌بازارها و هم‌افزایی و هماهنگی‌های بیشتر، طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.