سی و هشتمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی یورو پورت هلند، با حضور غرفه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر روتردام هلند آغاز به کارکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری  ستاد توسعه دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، اقدام به برپایی غرفه اختصاصی دریایی کشورمان کرده است، تا ضمن ارائه دستاوردهای صنایع دریایی ایران در این حوزه استراتژیک زمینه‌ساز حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران را فراهم کند.

 در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و جمعی از متخصصین دریایی کشور از بخش‌های مختلف دریایی کشور حضور دارند. در این نمایشگاه بیش از 1100 شرکت از بیش از 45کشور مختلف حضورداشته و آخرین دستاوردها و محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند داد. که در نوع خود بی‌نظیر است.

علاوه بر پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه ،  کشورهای نظیر فرانسه ،انگلستان،  کره جنوبی ، یونان ،لهستان ، رومانی  حضور دارند.

سی و هشتمین نمایشگاه دوسالانه Europort، در تاریخ 16 تا 19 آبان 1396 (7-10 نوامبر 2017) در شهر رتردام هلند برگزار شد. دوره گذشته نمایشگاه در سال 2015 با بیش از 30 هزار شرکت‌کننده از 40 کشور جهان برگزار شد، که در نوع خود بی‌نظیر است.

نمایشگاه یورو پورت هلند محلی را برای نمایش تجربیات جهانی و بروز فناوری‌های مختلف در زمینه‌های دریایی و دریانوردی برای بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان فراهم آورده است.

ساختار نمایشگاه یورو پورت به‌گونه‌ای تعریف‌شده که تمامی متخصصان و نمایندگان بخش‌های مختلف، فروشندگان و خریداران، اپراتورها و مالکان و کلیه بخش‌های صنعت دریایی را در گرد هم آورده‌اند تا محل مناسبی برای ملاقات، دادوستد و افزایش دانش در این حوزه و کسب‌وکار فراهم شود.