تنها ۲ ساعت بعد از آغاز استفاده عمومی از یک اتوبوس خودران در لاس وگاس آمریکا این وسیله نقلیه تصادف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از نیوزفاکتور، اتوبوس یادشده که روز چهارشنبه گذشته در خیابان های این شهر در حال حرکت بود و اولین اتوبوس خودران عمومی امریکا لقب گرفته با یک کامیون تصادف کرد و صدمه جزئی دید. در جریان این تصادف کسی آسیب ندیده یا مجروح نشده است.

یکی از مسافرانی که در این اتوبوس خودران حضور داشته در مورد تصادف یادشده گفته است: اتوبوس در سر جای خود متوقف بود که کامیونی به آن برخورد کرد و این اتفاق چند بار رخ داد. با توجه به اینکه قابلیت حرکت به عقب برای اتوبوس یادشده تعریف نشده بود، اتوبوس یادشده پس از برخورد قادر به جابجایی نبود.

بر اساس اعلام پلیس راننده کامیون مقصر این حادثه بوده و وی به علت حرکت به عقب غیرقانونی با اتوبوس خودران برخورد کرده است. حسگرهای اتوبوس وجود کامیون را ثبت کرده بودند و به منظور جلوگیری از برخورد آن را متوقف کردند. اما کامیون به حرکت خود به عقب ادامه داد و به اتوبوس برخورد کرد.

اتوبوس کوچک یادشده که قادر به جابجایی هشت نفر است مجهز به نمایشگری رایانه ای است و فاقد فرمان و پدال ترمز است. این اتوبوس که توسط شرکت فرانسوی Navya تولید شده از جی پی اس، حسگرهای برقی و فناوری های دیگر برای مسیریابی استفاده می کند و حداکثر سرعت حرکت آن ۲۵ کیلومتر در ساعت است.