نخستین لیگ اینترنت اشیا در منطقه شمال غرب با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی  23 و 24 آبان ماه 96 همراه با پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  مرکز نوآوری اینترنت اشیاء (آیوتیک)، لیگ IOT ایران را باهدف شناسایی تیم‌های توانمند شهرستانی در حوزه هوشمندسازی و ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء (IOT) برگزار می‌کند. اولین دوره از این لیگ در بخش شمال غرب کشور، در شهر تبریز و همزمان با جشنواره ربع رشیدی برگزار خواهد شد.

برای آماده‌سازی تیم‌ها و ایجاد زمینه دانشی و اطلاعاتی مناسب درباره موضوعات مورد رقابت میان تیم‌ها، یک پیش رویداد قبل از برگزاری مسابقه طراحی‌شده که در آن مباحث کلیدی مربوط به 4 موضوع اصلی لیگ (بهینه‌سازی مصرف انرژی، شهر هوشمند، خانه هوشمند و هوشمند سازی حمل‌ونقل)، به ثبت‌نام کنندگان ارائه خواهد شد.

پس از برگزاری پیش رویداد و مشخص‌شدن موضوعات موردعلاقه هر تیم، تیم‌ها به مدت 10 روز زمان خواهند داشت که با هم‌تیمی‌های خودروی ایده انتخابی خود کار کنند و پرزنت اولیه خود را آماده کنند.

در نهایت تیم‌ها در روز 23 آبان ماه در حضور داوران، طرح خود را ارائه خواهند کرد و نتایج نهایی روز بعد همزمان با اختتامیه جشنواره و نمایشگاه ربع رشیدی، اعلام خواهد شد.

تیم‌هایی که موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند، علاوه بر دریافت جایزه اولیه لیگ، به مسابقه نهایی لیگ راه خواهند یافت. در مسابقه نهایی که بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، برگزیدگان اول تا سوم هر منطقه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
لیگ IOT ایران – منطقه شمال غرب 23 و 24 آبان ماه 96 همراه با پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 20 تا 24 آبان ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.