بسیاری از روزنامه‌ها همزمان با تعطیلی روز دوشنبه (ششم آذر ماه)، منتشر نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در حالی که یکی از اصلی‌ترین مسائل مطبوعات کشور ما عدم انتشار نشریات و روزنامه‌ها در روزهای جمعه است، روزنامه‌ها در تعطیلات میان‌هفته‌ای نیز منتشر نمی‌شوند؛ مشکلی که بیشتر به سیستم چاپ و توزیع نشریات یا فراموش شدن ماهیت و ذات اصلی روزنامه‌ها بازمی‌گردد.

در همین راستا، خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با برخی از مدیران مسؤول یا اعضای تحریریه از عدم انتشار این روزنامه‌ها در روز دوشنبه خبر گرفته است.

مهدی رحمانیان، مدیر مسؤول روزنامه «شرق» با اشاره به تعطیلی روز ششم آذرماه، اظهار کرد: روزنامه «شرق» در این روز منتشر نمی‌شود. اگر سیستم توزیع روزنامه‌ها در روزهای‌ تعطیل برقرار باشد، طبیعتاً شرایط انتشار مطبوعات در روزهای تعطیل تغییر خواهد کرد.

همچنین محمدعلی پیرعلی، مدیر مسؤول روزنامه «سیاست روز» نیز ضمن اعلام اینکه این روزنامه روز دوشنبه منتشر نمی‌شود، گفت: به طور کلی ما در روزهای تعطیلات رسمی منتشر نمی‌شویم. ولی طبیعتاً اگر هم بخواهیم که این کار انجام شود سیتسم چاپ و توزیع همراهی نمی‌کند.

حسین عبدالهی، مدیر مسؤول روزنامه «آرمان امروز» نیز که دوشنبه منتشر نمی‌شود، در این زمینه خاطرنشان کرد: سیستم توزیع و چاپ و تعطیل بودن پیشخان‌های روزنامه‌فروشی باعث می‌شود که روزنامه‌ها در روزهای تعطیل منتشر نشوند. بنده به طور کلی معتقدم که این تعطیلات به ویژه برای رسانه‌ها ضرر دارد و از اساس غلط است. مگر کار اطلاع‌رسانی و رسانه هم تعطیلی‌ دارد؟ اینها مشکلاتی است که معاونت مطبوعاتی باید به آنها رسیدگی کند، وگرنه که ذات رسانه اصلا با تعطیلی سازگار نیست. 

بر اساس پیگیری خبرنگار ایسنا، «اطلاعات»، «قانون»، «ابتکار» و «همشهری» از دیگر روزنامه‌هایی هستند که اعلام کردند در روز ششم آذر ماه مهمان پیشخان‌های روزنامه‌فروشی نخواهند بود.