برنامه‌های هفته اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلامی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هفته اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام با نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP Symposiums) آغاز می‌شود. در این نشست آشنایی با دستاوردها و آثار برجسته دانشمندان جهان اسلامی صورت می‌گیرد.

نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی شنبه 11 آذرماه در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و نیز دوشنبه 13 آذرماه در دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

یکشنبه 12 آذرماه 96 در هتل فردوسی نشست آشنایی سرمایه‌گذاران با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام برگزار خواهد شد.

نشست‌های کنز (KANS Forums)  در حوزه‌های سلامت، انرژی، محیط‌زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد و بانکداری اسلامی نیز دوشنبه 13 آذرماه در دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

سخنرانی‌های علمی این هفته در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، سه شنبه 14 آذرماه در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در دوره نخست و در چهارم دی ماه 1394 به دانشمندان برجسته‌ی جهان اسلام از کشورهای اردن و سنگاپور با حضور دانشمندان بیش از 25 کشور جهان اعطا شد. بازتاب این حرکت در سطح جهان به گونه‌ای بود که بیش از 300 خبرگزاری و نشریه علمی معتبر در ده‌ها کشور جهان به انعکاس آن پرداختند.

با توجه به اتمام فرآیند داوری جایزه، دومین دوره‌ی اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) 12 آذرماه 1396 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری جهان اسلامی در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.

جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از  برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

دومین دوره‌ی اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) ۱۲ آذرماه 1396 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری جهان اسلامی در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.