رویداد بین‌المللی «نشست اسیا-اروپا با موضوع ایمنی نانو و اعطای گواهی‌نامه به محصولات نانویی در تهران برگزار خواهد شد. با حضور میهمانان این نشست، کنفرانس نانوپزشکی و نانوایمنی با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی (NMNS 2017) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ایمنی و استانداردسازی در حوزه فناوری نانو یکی از اصول کلیدی جهت تجاری‌سازی و توسعه محصولات نانویی در سطوح ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود. گردهمایی بین‌المللی تحت عنوان «نشست اسیا-اروپا با موضوع نانوایمنی و اعطای گواهینامه به محصولات نانویی» و باهدف معرفی برنامه‌های مربوط به تدوین ایمنی و قوانین در حوزه فناوری نانو در تاریخ ٢٨ نوامبر ٢٠١٧ در تهران برگزار خواهد شد. در ادامه این نشست، کنفرانس نانوپزشکی و نانوایمنی ٨ و ٩ آذر (٢٩ لغایت ٣٠ نوامبر ٢٠١٧) با حضور میهمانان برگزار می‌شود.

در جلسات این نشست نمایندگان کشورها و سازمان‌های مختلف، دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در زمینه تدوین مقررات، دستورالعمل‌ها، صدور گواهینامه در حوزه فناوری نانو و همچنین برچسب‌گذاری محصولات نانو ارائه می‌دهند.

همچنین دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو (NMNS2017) با حضور متخصصان و استادانی در رشته‌های فناوری‌نانو، سم‌شناسی، ایمنی محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، بیوشیمی، زیست‌شناسی، بهداشت غذایی، علوم دارویی و پزشکی از کشورهای مختلف، همچون اتریش، فرانسه، یونان، ایتالیا، جمهوری ایرلند، پرتغال، روسیه، اسلوونی، تایلند،تایوان و کره جنوبی در ادامه نشست در روزهای ٨ و ٩ آذرماه برگزار خواهد شد.

این رویداد بین‌المللی برای تبادل اطلاعات، دانش و تجربه برنامه‌ریزی شده و مسیر به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی را هموار می‌کند. به‌علاوه، این کنفرانس بر تسهیل همکاری بین بازیگران اصلی این عرصه در اروپا و آسیا با امید افزایش هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به ایمنی نانو تأکید دارد. همچنین، چنین گردهمایی‌هایی می‌تواند منجر به گسترش همکاری‌های متقابل بین کشورها و آغاز فعالیت‌های مشترک در این حوزه شود.

این گردهمایی با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه ایمنی نانو، کمیته فناوری نانوی سازمان غذا و دارو و انجمن نانوفناوری پزشکی ایران صورت گرفته است و در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

رویداد بین‌المللی با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی «نشست اسیا-اروپا با موضوع ایمنی نانو و اعطای گواهی‌نامه به محصولات نانویی» از سه‌شنبه ٧ آذرماه (٢٨ نوامبر ٢٠١٧) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. همچنین با حضور میهمانان این نشست، کنفرانس نانوپزشکی و نانوایمنی (NMNS 2017) در تاریخ ٨ و ٩ آذر (٢٩ لغایت ٣٠ نوامبر ٢٠١٧) در همان مکان برگزار می‌شود.