رئیس کارگروه جایزه مصطفی(ص) از معرفی برگزیدگان این جایزه خبر داد و گفت: برگزیدگان این جایزه روز 12 آذر ماه جاری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکترحسن ظهور در نشست خبری امروز افزود: بر اساس رای داوران محمدامین شکرالهی از ایران و ارور گلنبه از ترکیه برگزیدگان این دوره از جایز مصطفی هستند.

وی با بیان اینکه این برگزیدگان در حوزه فناوری اطلاعات هستند، گفت: طرح ارور گلنبه با عنوان "ارزیابی سیستم‌های کامپیوتری" و طرح محمدامین شکرالهی با عنوان "ارائه کدهای رپیور" بوده است.

ظهور با تاکید بر اینکه فراخوان این جایزه از اردیبهشت ماه سال گذشته برای 700 دانشمند و 200 نهاد معتبر علمی و دانشگاه‌های داخلی و خارجی ارسال شده است، یادآور شد: با اعلام این فراخوان اقدام به پذیرش طرح‌های ارسالی به حوزه‌های نانو فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های زیستی و پزشکی و سایر حوزه‌ها شد.

رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) دارا بودن اقامت در کشورهای اسلامی و یا غیر مقیم بودن در کشورهای اسلامی، ولی دارای ارتباط موثر با یکی از کشورهای جهان اسلام را از جمله شرایط اعطای این جایزه عنوان کرد.