محققان موفق به ابداع نانوذراتی شده‌اند که قادر به شناسایی و حمله به سلول های سرطانی هستند. این نانوذرات می توانند داروی های ضدسرطان را نیز در خود جای دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، استفاده از نانوذرات برای انتقال دقیق دارو در بدن انسان در دنیای پزشکی روز به روز در حال گسترش است و پژوهشگران دانشگاه ایلینویز امیدوارند بتوانند در آینده ذراتی را وارد بدن انسان کنند که داروی طراحی شده را دقیقا به سلول هدف گیری شده منتقل کند.

با این روش نانودرمانی می توان امیدوار بود که تنها سلول های سرطانی نابود شوند. استفاده از روش یادشده نسبت به دیگر روش های درمانی مانند شیمی درمانی که کل سلول های منطقه سرطانی را هدف قرار داده و بدن را تضعیف می کند، مزیت های چشمگیری دارد.

محققان می گویند استفاده از این روش درمانی باعث درمان موثر سرطان شده و از بازگشت آن جلوگیری می کند. زیرا با نانودرمانی می توان به نابودی سلول های سرطانی مخفی شده در بافت های مختلف بدن امید بیشتری داشت.

محققان فعلا در قالب این روش در حال بررسی نحوه مقابله با سرطان سینه هستند و نوعی پروتئین موسوم به  CD۴۴  را شناسایی کرده اند که تنها در سطح سلول های سرطانی ظاهر می شود. آنها نانوذره ای را طراحی کرده اند که با این پروتئین خاص پیوند می خورد و برای مقابله با سرطان مذکور موثر است.

داروی گنجانده شده در این

نام دارد و پیش از این در کرم های ضدآفتاب هم مورد استفاده بوده است. این شیوه درمانی گران قیمت است و فعلا بر روی موش ها با موفقیت آزمایش شده و تلاش ها برای آزمایش آن بر روی حیوانات بزرگتر در جریان است.