ستاری گفت: بی‌شک قدرت، عزت و مرجعیت جهان اسلام به‌واسطه علم و دانش میسر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم اهدای دومین جایزه مصطفی (ص)  اظهار کرد : باید که بار دیگر هم‌پیمان شویم تا تمدنی نوین را پایه‌گذار باشیم و نظریه‌پردازی علم و فناوری را مؤمنانه بر تارک جهان بنشانیم. بی‌شک قدرت، عزت و مرجعیت جهان اسلام به‌واسطه علم و دانش میسر خواهد بود. علمی که منشأ و خواستگاه آن همانند دوران طلایی تمدن اسلامی در کالبد جهان اسلام نقش بسته باشد. آن علم از مغزهایی متفکر و با استعداد جوشیده و حاصل آن رفاه عمومی بر پایه توسعه فناوری های نوین است.

وی درادامه بیان کرد : امروز به نام نامی پیامبری گرد هم آمده‌ایم که خدای متعال او را رحمت عالمیان نام نهاد. از ما به ما مشوق‌تر و دلسوزتر بود. در مهربانی و تواضع از همه جلوتر بود. تعلمی و تعلم را بر پیرامون خود فرض کرد و در زندگی و دوران نبودش دشمنی را سرسخت‌تر و پلیدتر از جهل و جهالت ندانست. اما شرمنده‌ایم، در مقابل چهره نورانی ش که در این روزگار به‌واسطه جنگ و ترور و خشونت و فقر و نادانی و ارعاب اکثر مسلمانان در مضیقه‌اند.

ستاری  گفت : در دوران اسلامی دوره‌هایی ظهور کرد که ما، همگی ما مسلمانان به خود بالیدیم. روزی محل رجوع بسیاری از علوم و فنون شدیم که از بیت الحکمه در بغداد تا دانشگاه جندی‌شاپور، جهانی را سیراب ساختیم. مسلمانان هیچ‌گاه در دوران طلایی علم، سلاحی نساختند برای کشتن زودتر انسان، به دنبال کیمیایی برای تسخیر روح و جسم مردمان نبودند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد : راهی علمی برای اسیر کردن ذهن‌ها و روان‌ها و کالبدها نیافتند و هیچ‌گاه این را نخواستند، چراکه عقیده‌شان بر برابری و برادری استوار بود. علم نافع، هیچ‌گاه از مسلمانان دور نشد، حتی آنگاه‌که گرفتار سلطه گران و زورگویان بودند. اما حال بار دیگر به نظاره نشسته است تا بر آنچه خواهیم کرد قضاوت کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد : اما نکته‌ای دیگر، نکته‌ای بسیار مهم، جهان اسلام اکنون از حضور جوانان پرشماری سود می‌برد که به فردای روشن می‌اندیشد. پر از ایده‌اند و سرشار از خلاقیت. تحصیل‌کرده و باسوادند. کارآفرینی را خوب می‌شناسند. بهره‌مندی از علم نافع را بلدند. دست‌هایی پرقدرت دارند و سری پر شور. آنها می‌توانند راه‌هایی جدید و بسیاری را بسازند تا همه را به روزهای خوب و آرام برسانند. وظیفه همه ماست که به وارستگی این جوانان مؤمن، ایمان بیاوریم. چون آنچه که غیر قابل ارزش‌گذاری است نوآوری بشر است.

ستاری خاطر نشان کرد : بی‌گمان سلامت، امنیت و رفاه نوع بشر جز به اقتدار علمی، دانش‌محوری و پیشبرد فناوری در تعامل دانشمندانی برجسته محقق نخواهد شد. بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در پی احیای تمدنی غنی، سرشار از علم و فرهنگ با تحول در پیشرفت علم و فناوری در جهان اسلام است.

وی درپایان گفت : بدین منظور تقدیر از دانشمندانی فرهیخته و ارائه الگوهایی فاخر در حوزه علم و فناوری برای جهان اسلام، ضمن ایجاد بسترهای مؤثر در تبادل اندیشه‌هایی ناب و افزایش سطح هم‌افزایی‌هایی علمی باعث تحول در پیشرفت علم و فناوری جهان اسلام خواهد شد.

جایزه جهانی مصطفی (ص) در سالروز میلاد با سعادت پیامبر صلح و دوستی، می‌تواند امارتی بلند و والا برای انسان امروز و فردا بسازد تا در زیر سقف آرامش آن، راه سعادت و کمال را سامان دهد، انشاالله.