انیمیشن کمدی «کوکو» محصول دیزنی-پیکسار برای هفته دوم بر صدر باکس آفیس آمریکا نشست و بیش از ۲۶ میلیون دلار دیگر فروش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، انیمیشن «کوکو» با اکران در ۳۹۸۷ سالن سینما در آمریکا، در هفته دوم نمایشش فروشی ۲۶.۱ میلیون دلاری را ثبت کرد.

«لیگ عدالت» محصول کمپانی برادران وارنر در سومین هفته نمایشش با اکران در ۳۸۲۰ سالن سینما  ۱۶.۷ میلیون دلار دیگر فروش کرد. این فیلم ابرقهرمانی کاهشی ۶۰ درصدی را در شمار مخاطبانش در آمریکا تجربه کرد و با این حال فیلم دوم باکس آفیس شد.

«شگفت» محصول لایونزگیت نیز با نمایش در ۳۴۴۹ سالن سینما ۱۲.۵ میلیون دلار فروخت و در مکان سوم ایستاد.

محصول دیزنی-مارول یعنی «ثور: راگناروک» با فروش ۹.۷ میلیون دلار در ۳۱۴۸ سالن سینما در مکان بعدی ایستاد و «خانه بابا ۲» محصول پارامونت با فروش ۷ میلیون دلار در ۳۴۰۳ سالن سینما مکان بعدی را به خود اختصاص داد.

محصول جدید کمپانی فاکس یعنی «قتل در قطار اورینت اکسپرس» نیز ۶.۷ میلیون دلار با نمایش در ۳۲۰۱ سالن سینما کسب کرد.

دو فیلم منتخب منتقدان که تاکنون جوایزی کسب کرده‌اند یعنی «لیدی برد» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» جایگاه بعدی را با فروش ۴.۵ میلیون دلار کسب کردند. این در حالی است که سالن‌های نمایش «لیدی برد» از ۴۰۳ سالن به ۱۱۹۴ سالن افزایش یافت و «سه بیلبورد» نیز سالن‌های نمایشش را دو برابر کرد و به ۱۴۳۰ سالن رساند.

«کوکو» تاکنون و ظرف ۱۲ روز موفق به فروشی ۱۰۸.۷ میلیون دلاری شده و این هفته کاهشی ۴۷ درصدی نسبت به هفته افتتاحیه‌اش داشته است.

این فیلم برمبنای تعطیلات روز مرگ در مکزیک ساخته شده که روزی سنتی در تاریخ این کشور است. داستان فیلم با تمرکز بر پسری ۱۲ ساله شکل گرفته که رویایش این است که موسیقیدان شود. این فیلم در سایت روتن تومیتوز با امتیاز ۹۷ درصدی منتقدان روبه رو شده است. با این حال نمایش «موآنا» انیمیشن سال پیش دیزنی بهتر از این فیلم پیش رفت و در ۱۲ روز فروشی ۱۱۹.۸ میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

«لیگ عدالت» در ۱۷ روز نمایشش در مجموع ۱۹۷.۳ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا کسب کرده و با نمایش در بیش از ۲۰ هزار سالن سینما در ۶۶ بازار جهانی این هفته ۳۵.۷ میلیون و در مجموع ۳۷۰.۱ میلیون دلار فروش کرده است. در سطح جهانی فروش این فیلم به ۵۶۷.۴ میلیون دلار رسیده است.