مهلت استفاده از باقی مانده یارانه دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی، برای برگزیدگان فدراسیون سرآمدان علمی ایران و فارغ‌التحصیلان منتخب پسا دکتری خارج از کشور، تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور تسهیل در دریافت خدمات آزمایشگاهی و همچنین کمک به توسعه پژوهش‌های آزمایشگاهی در کشور، یارانه‌های مختلفی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شده است.

در این گزارش آمده است؛ این یارانه از طریق باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به پژوهشگران ارایه می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی دارای اعتبار، می‌توانند از همه اعضای شبکه آزمایشگاهی در سراسر کشور خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به دلیل محدودیت زمانی استفاده از اعتبارات ایجاد شده در سامانه خدمات آزمایشگاهی باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تا پانزدهم آذرماه جاری، با تأمین اعتبار مجدد از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهلت استفاده از باقی‌مانده یارانه ارایه شده برای اعضای باشگاه سرآمدان علمی ایران و همچنین فارغ‌التحصیلان پسادکتری خارج از کشور، تمدید شد.

بر این اساس، اعضای باشگاه سرآمدان علمی ایران و منتخبین فارغ‌التحصیلان پسادکتری خارج از کشور که بخشی از اعتبار خود را استفاده کرده‌اند، مابقی اعتبار خود را می‌توانند در قالب اعتبار 60 درصدی و تا پایان سال جاری استفاده کنند. در این قالب، در هر بار استفاده از خدمات آزمایشگاهی، معادل 60 درصد هزینه خدمت، از این اعتبار کسر و به آزمایشگاه ارایه کننده خدمت پرداخت خواهد شد و 40 درصد مابقی را شخص دارای اعتبار به آزمایشگاه پرداخت می‌کند.

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، فعالیت خود را از شهریورماه 1394 آغاز کرده است و تا کنون، بیش از 13 هزار شخص حقیقی و حقوقی در این باشگاه عضو شده و از تخفیفات و یارانه‌های متنوع آن برای دریافت خدمات آزمایشگاهی استفاده کرده‌اند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی labsnet.ir و یا به باشگاه مشتریان این شبکه، مراجعه کنند.