نخستین رویداد استارتاپ فناوری‌های نوین حوزه مدیریت شهری با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی 10 تا 13 دی ماه 96 برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نخستین رویداد استارتاپ فناوری‌های نوین حوزه مدیریت شهری در حاشیه هشتمین نمایشگاه شهر ایده‌آل با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.
این رویداد استارتاپ، بخش تکمیلی نمایشگاه است که زمینه مواجهه مستقیم فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان را با شهرداران، شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی و سرمایه‌گذاران فراهم می‌سازد.

محورهای این همایش شامل شهر هوشمند و فناوری اینترنت اشیا؛ زیرساخت‌های اقتصاد شهری؛ فناوری قابل بهره‌برداری در بافت‌های فرسوده و کاهش مصرف انرژی؛ پسماند، بازیافت و تبدیل مواد؛ فناوری‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهری؛ فناوری‌های حوزه عمران و شهرسازی/ راه و ساختمان؛ فناوری‌های فضای سبز، زیباسازی، المان‌های شهری و محیط‌زیست شهری؛ فناوری‌های حوزه آتش‌نشانی و ایمنی شهری است.

هدف از برگزاری رویداد استارتاپ فناوری‌های نوین مدیریت شهری معرفی فناوری‌های حوزه خدمات شهری توسط شرکت‌های استارتاپ و دانش‌بنیان به مشتریان شامل شهرداران، دهیاران، شوراهای شهر و روستا و شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حوزه خدمات شهری  است.

همچنین معرفی فناوری‌های مورد نیاز شهرداری‌ها و گردانندگان و دست‌اندرکاران خدمات شهری به فناوران و شرکت‌های فناور توسط شهرداران و شوراها؛ مواجه سازی فناوران و شرکت‌های فناور با مشتریان از طریق برگزاری نشست‌های تجاری مشترک از دیگر اهداف این رویداد محسوب می‌شود.

مواجه سازی فناوران و سرمایه‌گذاران برای تأمین سرمایه، سرمایه‌گذاری پرمخاطره یا فایننس پروژه‌های فناوران در قالب برگزاری نشست‌های تجاری مشترک؛ برگزاری جلسات منتورشیپ استارتاپ‌های فعال در فناوری‌های خدمات نوین شهری؛ معرفی شهرداری‌های برتر در ارائه خدمات شهری به‌کارگیری فناوری‌های خدمات نوین شهری و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف دیگر نخستین رویداد استارتاپ فناوری‌های نوین حوزه مدیریت شهری به شمار می‌شود.
 
 از اهداف مهم و استراتژیک این رویداد می‌توان به  تجاری‌سازی فناوری‌ها و توسعه بازار با بهره‌گیری از رویکرد فن بازار اشاره کرد. همچنین معرفی دهیاران برتر در ارائه خدمات  فناورانه و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اهداف این رویداد است.
نخستین رویداد استارتاپ فناوری‌های نوین حوزه مدیریت شهری، در حاشیه هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل کیش با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال فناوران  و با هدف ارائه خدمات نوین به شهروندان از تاریخ 10 الی 13 دی‌ماه 1396 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش، برگزار می‌شود.