مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی، بستر مناسب برای ایده پردازانی که با تکیه بر علم، تخصص و فناوری دارای ایده‌های قابل تجاری شدن هستند را به منظور حضور مستقل و موثر در صحنه فناوری آماده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی، یکی از بسترهای حمایتی از کارآفرینان و واحدهای کوچک و نوپا است که مجددا ثبت نام و عضوگیری خود را آغاز کرده است. این مرکز برای ایده پردازانی که با تکیه بر علم، تخصص و فناوری دارای ایده‌های قابل تجاری شدن هستند مشاوره‌های ضروری و نیز خدمات و تجهیزات مناسب را برای حضور مستقل و موثر در صحنه فناوری آماده می‌کند.

سیدعلی هزاوه مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان با اشاره به نامحدود بودن رشته‌های قابل پذیرش در این مرکز اینچنین گفت: تیم‌ها و شرکت‌های نوپای فعال در حوزه‌های فناوری نظیر برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک پیشرفته و مکاترونیک، تجهیزات پزشکی، پرینترهای سه بعدی و تولید دیجیتال، نانو مواد و غیره بدون محدودیت سنی و تحصیلی می‌توانند برای عضویت در این مرکز متقاضی باشند.

وی افزود: نیازی نیست که متقاضی شرکت ثبت شده یا محصول تجاری سازی شده‌ای داشته باشد تنها کافی است نمونه اولیه و قابل ارائه‌ای در دست داشته باشد.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان در ادامه به مزیت های حضور در این مرکز برای مخترعین، کارآفرینان و ایده پردازان اشاره کرد و گفت: خدمات این مرکز شامل خدمات عمومی و تخصصی می باشد که در بخش خدمات عمومی استفاده از فضای استقرار ارزان قیمت، دسترسی به تجهیزات و امکانات کاری مانند ادوات اداری، اینترنت، لپ تاپ و غیره به علاوه حضور در یک فضای دانش بنیان با حضور پیشروان عرصه نوآوری در اختیار افراد است.

وی ادامه داد: در بخش تخصصی هم آموزش مهارت های کسب و کار، استفاده از مشاوره های تخصصی و حضور در دوره های آموزشی برای تیم ها در نظر گرفته شده است، به علاوه تیم های این مرکز با حمایت ما می توانند آینده مالی و کاری خود را رقم بزنند در این بخش معرفی به شبکه گسترده سرمایه گذاران و حضور در نمایشگاه های بین المللی در نظر گرفته شده است.

هزاوه تصریح کرد: مرکز رشد علاوه بر ارائه امکانات وخدمات پشتیبانی، هدایت و نظارت بر روند پیشرفت این واحدهای فناوری را نیز به عهده خواهد داشت.

در دنیای کسب و کارتان بِرند شوید

مرکز رشد با داشتن شبکه گسترده همکاران (خصوصی و دولتی) و ارائه خدماتی که پیش از این گفته شد تلاش می کند تا تیم های کاری کوچک و بدون حامی را قوام بخشیده و در بازار کسب و کار برند کند، سید علی هزاوه در خصوص الزامات استفاده از خدمات این مرکز برای متقاضیان گفت: وجود تیم کاری کارآفرین، متخصص و با انگیزه‌، طرح فناورانه با قابلیت تجاری سازی و برنامه کاری مُنسجم از الزامات عضویت در مرکز رشد است، غیر از این محدودیتی برای افراد و پذیرش در این مرکز وجود ندارد.

3 ماه حضور رایگان برای شناسایی خود و ایده‌هایتان

هزاوه درخصوص مراحل پذیرش متقاضیان گفت صاحبان طرح با تکمیل و ارسال فرم اولیه تقاضای عضویت و با ارائه اطلاعاتی در مورد تیم کاری و طرح مورد نظر، در فرآیند عضویت قرار می‌گیرند و در صورت تایید اولیه طرح، جلسه معارفه و آشنایی با پارک فناوری پردیس معاونت علمی و مرکز رشد به صورت عمومی برگزار می شود، در گام بعدی با حضور متخصصان مربوطه جلسات مجزایی با صاحبان طرح‌ها برگزار شده تا طرح‌ها از جنبه‌های بازار و فنی مورد تایید قرار گیرد.

هزاوه افزود: تیم‌هایی که مورد پذیرش اولیه قرار گیرند به مدت 3 ماه در فضای کاری اشتراکی آموزش های رایگان دیده و در پایان دوره از طرح خود دفاع خواهند کرد. این آموزشها و مهارت‌ها در دوره پیش‌رشد و دوره رشد کامل‌ و تخصصی‌ خواهد بود.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان همچنین به محدودیت فضای استقرار شرکت‌ها و تعداد درخواست‌ها اشاره کرد و افزود: متقاضیان تا تاریخ 8 دی ماه سال جاری فرصت دارند تا به نشانی اینترنتی مرکز رشد فناوری نخبگان (ww.techelite.ir ) برای تکمیل فرم ثبت نام مراجعه کنند.