چگونگی راه‌های استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه درمان بیماری‌های اعصاب و نیز ایجاد پل ارتباطی میان اساتید، متخصصان و دست اندرکاران علوم اعصاب، از اهداف برپایی ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمد تقی جغتایی رییس انجمن علوم اعصاب ایران اظهار کرد: این کنگره علمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی  و توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو روانپزشکی تهران، ‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و برخی دیگر از مراکز علمی و تحقیقاتی  به مدت سه روز از 29 آذر  در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: این کنگره با حضور بیش از 1000 تن از متخصصان، اساتید و پژوهشگران حوزه علوم اعصاب و با شرکت پنج تن از محققان برجسته بین المللی گشایش می یابد. نتایج و دستاوردهای علمی این کنگره برای متخصصان رشته های نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، نورورادیولوژی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مرتبط با رشته های مهندسی از جمله برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده است.

رییس ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین بیان کرد: در جریان برگزاری این کنگره علمی، نشست های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش های جانبی کنگره است که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می شود. 

به گفته جغتایی، امسال برای دومین بار، بخش های جشنواره عکس و فیلم، و تقدیر از برترین مقاله و پایان نامه در حوزه علوم اعصاب به کنگره افزوده شده و انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نظر دارد در این کنگره از تعدادی از پژوهشگران جوان حوزه های علوم اعصاب (زیر 35 سال) با اهدای جوایزی تقدیر کند.

ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از 29 آذر تا یکم دی ماه 96 با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.