مدیریت استعدادها در هزاره سوم عنوان همایشی است که تلاش می‌کند گامی استوار جهت مدیریت استعدادها و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان و توانمند ملی بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پس از برگزاری موفق دومین همایش ملی مدیریت استعدادها در هزاره سوم در اسفندماه سال گذشته، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تلاش می کند تا با برگزاری سومین همایش گامی استوار جهت مدیریت استعدادها و برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان و توانمند ملی بردارد. سومین دوره این رویداد 27 و 28 دی ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

معرفی روش ها و تکنیک های جدید استعدادیابی و استعداد پروری، معرفی نمونه فناوری های نوین داخلی و خارجی در حوزه مدیریت استعداد، کمک به ارتقاء و بهبود استعدادهای آتی، فراهم سازی بستری جهت تبادل ایده ها و به اشتراک گذاری تجربیات در جامعه علمی کشور برخی از اهداف برگزاری این همایش است. 

این همایش با محوریت مدیریت استعداد، مفاهیم کاربردی، بهره وری و بهبود عملکرد افراد، سیستم ها و جامعه، سیاسی و فرهنگی جوامع، بررسی نقش بخش خصوصی در فرایند استعدادیابی و استعدادپروری رسانه، فرهنگسازی، آموزش و عمومی سازی علم استعداد در جامعه نقش فناوری و فناوری ارتباطات و اطلاعات در مدیریت استعداد نقش بازی، بررسی تجارب جهانی و ایران در استعدادیابی و مدیریت استعداد نظام آموزشی کشور برگزار می شود و در این راستا با دعوت از فرهیختگان و صاحبنظران ملی و بین المللی و بررسی راهکارهای علمی و نوین دنیا در پرورش نسلی توانمند و با استعداد، فرصتی ارزشمند و مطلوب را فراهم می کند.

کارگاه های تخصصی با حضور اساتید داخلی و خارجی، سخنرانی اساتید و ایجاد فضایی برای معرفی دستاوردها و فناوری های تولید شده داخلی در این همایش سعی دارد تا بستر علمی لازم را برای انجام فعالیت های علمی و اجرایی فراهم آورد. شرکت کنندگان در این همایش تا 17 دی ماه برای ارسال مقالات فرصت دارند و 20 دی ماه نیز آخرین مهلت ثبت نام در این رویداد است.

تمامی روانشناسان شرکت کننده در سومین همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم  امتیاز بازآموزی با مجوز سازمان نظام روانشناسی و همچنین به معلمان و کارکنان نظام آموزشی شرکت کننده گواهی شرکت در همایش از سوی شورای عالی آموزش و پرورش اعطا می شود. البته حضور شرکت کنندگان در هر دو روز برگزاری همایش الزامی است.

تمرکز همایش حاضر بر پرورش نسلی توانمند و با استعداد در جهان فناوری محور امروزی است. پیشرفت فناوری اطلاعات مسیر جدیدی را پیش روی حوزه مدیریت استعداد باز کرده است. در این همایش شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل، روش‌های نوین استعدادیابی و استعدادپروری و نقش فناوری اطلاعات در برنامه ریزی و مدیریت استعدادها در کانون توجه قرار دارد. 

همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و با حمایت معنوی ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می شود.