نمایشگاه توانمندی‌های صنعت دریایی کشور که باهدف نمایش و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت دریایی به تصمیم گیران قوه مقننه برگزار شده،  با حضور مسعود پزشکیان نایب‌رییس اول مجلس و جمعی از نمایندگان در مجلس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ نمایشگاه توانمندی‌های صنعت دریایی کشور، در تاریخ 3 دی‌ماه با حضور مسعود پزشکیان نایب‌رییس اول مجلس و جمعی از نمایندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس افتتاح شد. در این نمایشگاه  تجهیزات و سازه‌های دریایی ایران باهدف نمایش و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت دریایی کشور به همت انجمن سازندگان شناور و  تصمیم گیران قوه مقننه کشور دایر شده است.

مسعود پزشکیان نایب‌رییس اول مجلس در این بازدید که در حاشیه جلسه علنی مجلس انجام شد، در جریان آخرین وضعیت صنعت دریایی کشور و نحوه ساخت صنایع و تاسیسات دریایی قرار گرفت.
عضو هیئت‌مدیره انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه‌های دریایی ایران نیز هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت دریایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود:  در این نمایشگاه سعی کردیم از طریق نمایش پوسترها، ماکت و فیلم این صنعت را بیشتر به نمایندگان معرفی کنیم.
نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی  ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دریایی در مجلس، گفت: دستاوردهای قابل‌توجه در صنعت دریایی کشور با تلاش عزیزان محقق شده است و از همین رو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای  اسلامی نیز چندین بار از توانمندی‌های صنایع دریایی بازدید به عمل آوردند که این امر نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به صنایع دریایی دارد.
مسعود پزشکیان بابیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر اهمیت صنعت دریایی توجه دارد، تصریح کرد: صنایع دریایی و در حقیقت بستری که در دریا وجود دارد، بستر بسیار باز و بزرگی است که می‌تواند برای کشور یک امتیاز بسیار بزرگ تلقی شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که به دریا دسترسی ندارند، بسیار تلاش می‌کنند که یک آبراهه‌ای داشته باشند که بتوانند از طریق دریا حمل‌ونقل خودشان را انجام دهند و بر اساس اطلاعات موجود بیش از 90 درصد حمل‌ونقل در دنیا از طریق دریا انجام می‌گیرد و این عدد بسیار بزرگ است.
وی ادامه داد: موقعیت سوق‌الجیشی ایران هم برای خودمان و هم برای کشورهایی که می‌توانیم مسیر مناسبی برای آن‌ها به شمار آییم، بسیار ارزشمند است زیرا می‌توان از مسیر دریایی دستاوردهای بسیار مناسبی را کسب کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: نگاه به دریا و وضعیت سوق‌الجیشی ما می‌تواند نکته مثبتی برای برون‌رفت از مشکلاتی باشد که در کشور با آن روبرو هستیم.
گفتنی است، در این بازدید تنی از چند نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازجمله سید مهدی مقدسی، علی وقف چی، محمد آشوری تازیانی، عزیز اکبریان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان را همراهی کردند.
این رویداد نمایش گونه با عنوان "معرفی صنایع دریایی، موفقیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها" با حضور ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هم‌چنین مدیران ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ و فعال دریایی کشور از روز یکشنبه 3 دی‌ماه به مدت 4 روز در مجلس شورای اسلامی دایر است.
پایان پیام/