پانزدهمین دوره‌ جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر در حالی فراخوان خود را منتشر کرد که در این

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ پانزدهمین دوره‌ جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور دو بخش ویژه مسابقه و نمایشگاه «یزد؛ شهر جهانی» و «ایران ساخت» در کنار مسابقه عکس «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» را مد نظر قرار داده است.

بر این اساس در این دوره از جشنواره بخش ویژه مسابقه و نمایشگاه عکس «ایران ساخت» با رویکرد «فناوری ایرانی در خدمت کسب و کار ایرانی» با همراهی «دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت» و به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.

بنابراین در این بخش ویژه همه عکس‌هایی که از کسب‌وکار ایرانی و تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف همچون صنعتی، کشاورزی و دامداری، علمی، فرهنگی، هنری، معماری کشورمان که نمایان‌گر ترویج و حمایت از تولید ایران ساخت و تلاش برای رسیدن به خودکفایی ملی در جهان امروز باشد، داوری و ارائه خواهند شد. در نهایت نیز از میان آثار دریافتی، عکس‌های برگزیده به‌صورت نمایشگاهی مستقل هم‌زمان با جشن تصویر سال، به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین، با رای هیات داوران، یک تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی (چهار میلیون تومان) به یک عکاس برگزیده و نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی (یک میلیون تومان) برای سه عکس منتخب دیگر اعطا می‌شود. تعداد عکس‌های ارسالی در بخش مسابقه « ایران ساخت » حداکثر 10 تک عکس در نظرگرفته شده است.

ارائه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت  به‌صورت آپلود در سایت تصویر حجمی معادل حداکثر 100 کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه 30 در 45 سانتی‌متر با 300 دی پی آی انجام شود. ارسال عکس در ابعاد اعلام شده روی سی دی الزامی است. شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.

مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس «ایران ساخت»15 هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد. علاقمندان برای ارسال آثار خود از 1 تا 25 دی ماه سال جاری مهلت دارند. پانزدهمین دوره‌ جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر از 1 تا 20 اسفندماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» در حالی دومین دوره خود را تجربه می کند که سال گذشته با استقبال و حمایت هنرمندان از محصولات تولید داخل و تولید آثار مختلف در این خصوص برگزار شد. در این دوره نیز اهدافی همچون جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی در این جشنواره دنبال می شود. ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار بخش های مختلف این رویداد است که به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و دبیر کلی پرویز کرمی از 8 تا 12 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.