فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی کریسمس را با وسایل جشن جدید جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری و به نقل از تک‌تایمز، ناسا برای کریسمس 2017 به فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی یک تعطیلات نسبتا بلند اختصاص داده است.

خدمه آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی، کریسمس سال 2017 را به همراه باز کردن کادوهایشان زیر یک درخت مصنوعی سپری کردند. آنها همچنین از شام مخصوص لذت بردند و به تماشای یک فیلم ویژه نشستند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر دارای سه خدمه آمریکایی به نام‌های "جو آکابا"(Joe Acaba)، "مارک ونده‌هی"(Mark Vande Hey) و "اسکات تینگل"(Scott Tingle) است.

روال کاری روزانه آنها معمولا شامل انجام تحقیقات علمی یا آزمایشات است. با این حال در روز 25 دسامبر، آنها روز خود را با جشن گرفتن کریسمس سپری کردند.

آنها زیر یک درخت مصنوعی هدایای خود را باز کردند و به تماشای فیلم جنگ ستارگان نسخه The Last Jedi نشستند.

این سال اولین سفر اسکات تینگل به ایستگاه فضایی است. وی به همراه دو فضانورد روس و ژاپنی روز 19 دسامبر برای گذراندن یک ماموریت 6 ماهه وارد ایستگاه فضایی شد.

تینگل توسط فضاپیمای روسی "سایوز" همراه با "آنتون شکاپلروف"(Anton Shkaplerov) و "نوریشیگه کانای"(Norishige Kanai) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند.

"دن هوت" سخنگوی ناسا، اعلام کرده بود فضانوردان آمریکایی می‌توانند در شب کریسمس جشن بگیرند و پس از باز کردن هدایای خود، احتمالا یک شام ویژه را با هم صرف کنند.

هر ساله مقدمات برای چنین جشن‌هایی انجام می‌شود. در کریسمس سال 2016، خدمه بوقلمون با نان ذرت و همچنین خوراکی‌های سنتی از قبیل کلوچه زنجفیلی و شکلات داغ داشتند. منوی امسال اعلام نشده است.

با این حال، شام کریسمس نکته قابل توجه جشن‌های امسال نبود. آنچه توجه رسانه را جلب کرد، دیدن فیلم است که ونده‌هی از طریق توییتر به اشتراک گذاشت. عکس ارسالی وی 3 فضانورد را با دو خدمه دیگر نشان می‌دهد که در حالی که به صندلی‌هایشان بسته شده‌اند و نوشیدنی در بسته مخصوص در دستشان است، در حال تماشای آخرین قسمت از سری فیلم‌های جنگ ستارگان هستند.

چنین رویدادی در روز 19 دسامبر توسط ناسا اعلام شد، اما تاریخ وقوع آن مشخص نشده بود.

جالب توجه است که چندین فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی در دسترس فضانوردان و خدمه است که در چنین شرایطی می‌توانند به تماشای آنها بنشینند.