سومین سمپوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سومین سمپوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شرکت دانش‌بنیان سل تک فارمد برگزار می‌شود. این سمپوزیوم در تاریخ 10 اسفندماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

آرش القاسی دبیر علمی سومین سمپوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان گفت: ایمونوسل‌تراپی، علم نوینی در درمان سرطان‌هاست که به کمک درمان‌های رایج آمده و پیشرفت‌های اخیر جهانی این امید را به وجود آورده است که بسیاری از بیمارانی که نتوانسته‌اند با  روش‌های درمانی رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی بهبودی کامل پیدا کنند به کمک استفاده از روش‌های ایمونوتراپی درمان شوند.

وی ادامه داد: همگام با پیشرفت های جهانی ، توسعه و تحقیق در این شاخه از علم نوین برای درمان بیماران کشورمان بسیار ضروری است. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با داشتن اعضای هیئت علمی و محققان برجسته در زمینه ایمنی شناسی، ژنتیک و علوم مرتبط با سلول‌های بنیادی در حال گسترش فعالیت‌ها و تحقیقات در این زمینه است و برگزاری این سمپوزیوم می تواند گام ارزشمندی در آشنایی و تسریع  فعالیت های مربوط به این شاخه از درمان سرطان باشد.

القاسی محورهای این سمپوزیوم را درمان سرطان با استفاده از iPS؛ بررسی جدیدترین یافته ها در مورد تکنولوژی CAR T Cell در درمان؛ کاربردهای ژن درمانی در درمان سرطان؛ درمان با استفاده از سلول های NK مهندسی شده؛ درمان با استفاده از سلول های CAR T و نیز درمان با استفاده از سلول هایDC عنوان کرد.

همچنین خدادادی رئیس سومین سمپوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر در زمینه سل تراپی و ایمیون سل تراپی و همچنین گذاراندن مراحل کارآزمایی بالینی و ابداع برخی از روش‌های درمان بیماری های سرطان ارائه مطالب در زمینه‌های تحقیقاتی به افراد علاقه‌مند و صاحب‌نظر می‌تواند زمینه‌ساز ارتباطات فرابخشی برای پیشبرد اهداف درمانی با تکیه بر سل تراپی باشد.

وی ضمن اشاره به این مسئله که دعوت از سخنرانان خارجی و حضور مراکز فعال در این حوزه می تواند زمینه ارتباطات با مراکز تحقیقاتی کشور را با خارج از کشور فراهم کند، خبر داد: در حاشیه این سمپوزیوم کارگاه   CAR T Cell Therapy&  DC Therapy در تاریخ 9 اسفند برگزار خواهد شد.

سومین سمپوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان با همکاری ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شرکت دانش بنیان سل تک فارمد  10 اسفندماه 96 در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی برگزار برگزار می شود.