بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامة تحصیل در دورة دکتری اعطا می‌کند. 


به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی فناوری و نوآوری، بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامة تحصیل در دورة دکتری اعطا می‌کند. مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:

  1. دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد (یا دکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    یادآوری: دانشجویان دورة کارشناسی‌ارشد (یا دکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری/ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1397، دورة کارشناسی‌ارشد را با موفقیت به پایان برسانند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

  2. متقاضیان استفاده از جایزة شهید احدی از تاریخ 09/10/96 تا 09/11/96 فرصت دارند اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانة اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان بارگذاری کنند.
  3. تسهیلات اعطایی به مشمولان به شرح زیر است:

    3-1. معرفی دانش‌آموختة برتر برای پذیرشِ بدون آزمون در دورة دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

    3-2.  اعطای جایزة تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان برای سال اول دورة دکتری تخصصی در صورت پذیرش از طریق جایزة شهید احدی

    یادآوری 1: بنیاد برگزیدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان برعهدة دانشگاه/ پژوهشگاه است.

    یادآوری 2: دانش‌آموختة‌برتر، تا دو نیم‌سال تحصیلی بعد از برگزیده شدن، فرصت دارد از یکی از دانشگاه‌ها/ پژوهشگاه‌ها پذیرش دریافت کند، در غیراین‌ صورت جایزة مذکور کان لم یکن تلقی می‌شود.

  4. شرط لازم: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور که حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور که حداکثر شش سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته و وضعیت فعلی آنان دانش‌آموخته باشد و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور که حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1397، دورة کارشناسی‌ارشد را با موفقیت به پایان برسانند.

    شرط کافی: دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب امتیاز لازم از فعالیت‌های نخبگانی را مطابق مقررات بنیاد به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دورة بررسی باشند.

    یادآوری مهم: دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات جایزة شهید احدی بهره‌مند شوند.

  5. بررسی پروندة دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانة اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان (soraya.bmn.ir http://) تا تاریخ تعیین شده است و پس از این تاریخ هیچ اطلاعاتی از فرد دریافت نمی‌شود.

    یادآوری: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این درخواست بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.

  6. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می­توانید به بخش «تسهیلات و حمایت‌ها» در وبگاه بنیاد ملّی نخبگان به نشانی www.bmn.ir مراجعه فرمایید.