رامین گلستانیان از دانش‌آموختگان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به عنوان مدیرعلمی فیزیک مواد زنده در موسسه ماکس پلانک آلمان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از وزارت علوم، رامین گلستانیان از دانش‌آموختگان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و استادتمام فیزیک ماده‌چگال در دانشگاه آکسفورد، به عنوان مدیر علمی بخش فیزیک مواد زنده در پژوهشگاه دینامیک و خودسامان‌دهی موسسه ماکس‌پلانک گوتینگن آلمان انتخاب شده است و هدایت و راه‌اندازی این بخش از پژوهشکده را از ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد کرد.

گلستانیان دارای مدرک کارشناسی فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف و مدارک کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک ماده‌چگال از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان (از اولین دانش‌آموختگان دکتری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان) است.

وی دوره پسادکتری را در موسسه فیزیک نظری کاوالی در دانشگاه کالیفرنیا سانتاباربارا گذراند. همچنین علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های معتبر اروپایی نظیر دانشگاه آکسفورد و دانشگاه شفیلد، جوایز معتبر بسیاری از جمله پیرژیل دوژن از مجله فیزیک اروپا در سال ۲۰۱۷ و هال‌وک از انجمن مشترک فیزیک فرانسه و انگلستان در سال ۲۰۱۴ را دریافت کرده است.

در ایران نیز علاوه بر تدریس و مدیریت دانشکده فیزیک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، موفق به کسب جایزه برترین دانش‌آموخته شناخته‌شده جهانی در مراسم گرامیداشت ۵۰ سالگی دانشگاه صنعتی شریف شده‌است.

عمده فعالیت علمی وی در زمینه فیزیک ماده‌چگال، فیزیک آماری سیستم‌های غیر تعادلی، بیوفیزیک مواد فعال است