شرکت خودروسازی "بی.ام.و" به امید مقابله با ترافیک شهری یک اپلیکیشن پارک خودرو خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت خودروسازی "بی.ام.و" در راستای بخشی از برنامه خود برای مقابله با ترافیک شهری، یک اپلیکیشن پارک خودرو را خریداری کرده است.

خودروسازان به طور جدی پارکینگ را به عنوان قدم بزرگ بعدی می‌بینند و "بی.ام.و" از این قاعده مستثنی نیست.

این خودروساز به تازگی اپلیکیشن "پارک موبایل"(Parkmobile) را خریده است که گفته می‌شود بزرگترین ارائه دهنده خدمات پارکینگ تلفن همراه در آمریکای شمالی است.

این نخستین اقدام "بی.ام.و" در پارکینگ نیست، اما وعده داده است تلاش کند تا بتواند در سراسر جهان خدمات پارکینگ ارائه دهد و به طور مشخص این اقدام فقط برای به دست آوردن سود بیشتر از فروش خودرو نیست بلکه به نظر می‌رسد این خودروساز حقیقتا دغدغه ترافیک دارد.

"بی.ام.و" ادعا می‌کند که تا 30 درصد از ترافیک شهر توسط افرادی ایجاد می‌شود که در حال گشتن برای پارک خودروی خود هستند.

اگر بتوان این رقم را کاهش داد و این مشکل را حل کرد، می‌توان باعث کاهش ترافیک شد.

البته پیش‌بینی چنین اتفاقی دور از نظر بود، چرا که "بی.ام.دبلیو" از سال 2014 تاکنون سهم اندکی از سهام این اپلیکیشن را در اختیار داشته است و توسعه آن به خدماتی مانند دستیار مجازی نشان می‌دهد که این خودروساز به طور فزاینده‌ای به توسعه همه جنبه‌های رانندگی علاقه‌مند است.

سوال این است که آیا "بی.ام.دبلیو" می‌تواند موجودی پارکینگ این اپلیکیشن را به طور قابل توجهی گسترش دهد؟

اپلیکیشن "پارک موبایل" در حال حاضر بیش از یک میلیون جای پارک در شمال آمریکا دارد و باید دید که آیا "بی.ام.و" می‌تواند آن را به انتخاب شهروندان هنگامی که از جستجو برای یافتن یک فضای پارک رایگان کلافه شده است، تبدیل کند.