به اعتقاد معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استارتاپ‌های نوظهوری که به دست جوانان خلاق، کارآفرین و تحصیلکرده در کشور راه‌اندازی شده، با زمینه‌سازی برای اشتغال  تعیین‌کننده سرنوشت اقتصاد کشور خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در بازدید از دفتر کار اپلیکیشن «بازار» با بیان اینکه حضور نسل جوان خلاق در عرصه کارآفرینی می تواند سرنوشت اقتصاد کشور را تعیین کند  اظهار کرد: استارتاپ‌های نوظهوری که به دست جوانان خلاق، کارآفرین و تحصیلکرده در کشور راه‌اندازی شده، با زمینه‌سازی برای اشتغال  تعیین‌کننده سرنوشت اقتصاد کشور هستند.

 وی افزود: بر مبنای الگوی جدید کارآفرینی نوآوری تعداد قابل توجهی از جوانان کشور توانسته اند با راه اندازی  کسب و کارهای خلاق خود به ارزش افزوده بالایی دست پیدا کنند و زمینه ساز  رونق اقتصاد کشور باشند.

 رئیس بنیاد ملی نخبگان استارتاپ ها را الگوی قابل اعتنا برای دیگر جوانان دانست و افزود:  دیگر جوانان دانشجوی با لمس این نمونه های موفق به این باور می رسند که می‌توانند خود نیز در این مسیر گام بگذارند و ضمن  کسب درآمد قابل توجه  زمینه ساز دیگر افراد باشند.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه هوش و نبوغ در کارآفرینی وجه بارز این استارتاپ ها است، ابراز کرد:  نمونه های موفق نیست و اکنون بسیاری از استعدادهای برتر کشور  در این شرکت ها مشغول به کار هستند.

 وی افزود کارآفرینی به شیوه های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در شهرستان ها نیز توسعه  پیدا کنند و اگرچه عمده  تمرکز افزوده است اما شهرستان ها دارای ظرفیت های بالقوه بالایی در توسعه کارآفرینی بومی هستند.

بازدید از دفتر کار اپلیکیشن «بازار» و« دیوار»

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از بخش های استارتاپ دفتر کار اپلیکیشن «بازار» دیدن کرد.

 این استارتاپ موفق توانسته است  با همکاری بیش از ۵۰ تن از  نخبگان المپیادی کشور زمینه ساز  اشتغال بیش از یک هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم شود .

 بازار نرم افزاری با ۳۶ میلیون نصب فعال و بازار روزانه فعال زمینه ساز معرفی و کسب درآمد بیش از 19 هزار توسعه دهنده نرم افزارهای موبایلی شده است .

دیواری مجازی اما کارآفرین

 استارتاپ «دیوار» به عنوان یکی دیگر از  دفتر کارهای استارتاپی بازدید شده توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، توانسته است ضمن جلوگیری خروج ارز ، ایجاد ارزش افزوده درکشور  با  بهره گیری از  بستر فضای مجازی  و فناوری اطلاعات و ارتباطات جان تازه ای به صنعت محصولات دست دوم ببخشد .

 به گفته دست اندرکاران این استارتاپ ،تاکنون بیش از ۶۰ میلیون آگهی بر بستر این اپلیکیشن منتشر شده است  و «دیوار» کمک کرده است تا کسب و کارهای خرد و توسعه‌دهندگان نرم افزار بتوانند کسب درآمد کنند .