عضو مرکز عصب روانپزشکی بیمارستان "رویال" ملبورن استرالیا خواستار همکاری با محققان ایرانی برای اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروفسور"دنیس ولاکولیس  عضو مرکز نوروسایکیاتری(عصب روانپزشکی) بیمارستان رویال ملبورن استرالیا درجریان بازدید ازآزمایشگاه های ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه تربیت مدرس ، خواستار همکاری و تبادل تجربیات با محققان و اساتید ایرانی برای اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با علوم شناختی شد.

دنیس ولاکولیس عضو مرکز "نوروسایکیاتری " بیمارستان رویال ملبورن استرالیا که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و به دعوت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایران سفر کرده است، فعالیت های اساتید و متخصصان  ایرانی در ارتباط با پروژهای علمی را چشمگیر توصیف کرد و حمایت و سرمایه گذاری برای تجهیز آزمایشگاه های تخصصی در آزمایشگاه های ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه تربیت مدرس را شایان  توجه دانست.

وی در گفت و گو با مسوولان این دو مرکز علمی و تحقیقاتی ایران پیشنهاد کرد تا پروژه های مشترک تخصصی میان محققان و اساتید استرالیایی و ایرانی به اجرا گذاشته شود.

همچنین، محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در این بازدید که تنی چند از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه تهران نیز حضور داشتند، با تشریح فعالیت ها و اقدامات این مرکز نحوه ارایه خدمات، برنامه های آزمایشگاه و دورنمای فعالیت های آینده آن را تشریح کرد.

در این بازدید امکان انجام همکاری مشترک میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با بخش تحقیقاتی بیمارستان ملبورن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، آزمایشگاه ملّی نقشه برداری مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فن آوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فن آوری های شناختی تاسیس شده است.

ترویج اهمیت پژوهش و فعالیت های فناورانه در حوزه علوم و فناوری های شناختی و نقشه برداری مغزی، کمک به توسعه و گسترش پژوهش ها ، ارائه خدمات دانش محور از جمله تصویربردای تخصصی از مغز ، تحریک مغز با استفاده از روش های متنوع و مکمل، پردازش و ترکیب داده ها و تصاویر چند وجهی مغزی با استفاده از ابزارها و لوازم روزآمد از وظایف و فعالیت های این مرکز علمی و تخصصی است.