اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و سلامت، اغلب کشورهای دنیا را به سمت توسعه زیست‌بوم های پاک سوق داده و چشم‌اندازهای بلندمدتی را برای شکل‌گیری یک اکوسیستم حفاظت شده با فرهنگ‌سازی میان اقشار جامعه پدید آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  همانطور که پایتخت کشور نروژ هم‌اکنون به عنوان پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان شناخته می‌شود اما مسئولان اجرایی این کشور به همین مورد اکتفا نکرده و مصوب کردند تا به شکلی آرام تمامی خودروهای فسیلی را از خیابان های این کشور خارج کنند.

برای تحقق این هدف مهم نیز، بسته‌های تشویقی و خرید خودروهای الکتریکی را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

گزارش های جدید حاکی از آن است که سال ۲۰۱۷، بیش از نیمی از خودروهای خریداری شده در این کشور، خودروهای الکتریکی بودند.

با وجود اینکه نروژ یکی از کشورهای اصلی صادرکننده نفت و گاز اروپا به شمار می‌رود، ۹۸ درصد برق این کشور از نیروگاه‌های برق آبی تأمین می‌شود و بر این اساس خودروهای الکتریکی این کشور از پاکترین خودروهای جهان به شمار می‌روند.

حال جالب اینجاست «آوینور»؛ کمپانی دولتی مسئول اکثر فرودگاه‌های نروژ هم اعلام کرده که به دنبال برقی کردن تمامی هواپیماهای این کشور تا سال ۲۰۴۰ است.

داک فالک پترسون؛ مدیر اجرایی آوینور به آسوشیتدپرس گفته است که گمان می‌کنیم تمامی پروژه‌های با مدت زمان کمتر از 5/1 ساعت را می‌توانیم از طریق هواپیماهای برقی انجام دهیم و بر این اساس پرواز به پایتخت کشورهای اسکاندیناوی را می‌توان به راحتی با این هواپیماها انجام داد.

مزیت این هواپیماها در ارزانی و بی‌سر و صدایی آن است اما با این حال هنوز ذخایر باطری موجود تحمل وزن هواپیماهای کوچک را ندارد.