اعلام اسامی نامزدهای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با پیشتازی دو نمایش «و چند داستان دیگر» و «صد در صد» همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در فاصله چند ساعت مانده به برگزاری مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اسامی نامزدهای این رویداد اعلام شد که در این فهرست نمایش‌های «و چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان و «صد در صد» به نویسندگی مارکس لید و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی هر کدام با پنج نامزدی رکورددار هستند.

البته مرتضی اسماعیل کاشی به جز نمایش خود برای بازی در نمایش «مفیستو» نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد است.

همچنین نمایش‌های «پیانیستولوژی» محمد نیازی از مشهد، «اعداد در بیابان» محمد سلامتی از جزیره هرمز با چهار کاندیدا و «مفیستو»ی مسعود دلخواه و ماراساد ایمان اسکندری با سه کاندیداتوری در رده‌های بعدی بیشترین تعداد نامزدی قرار دارند.

در بین اسامی این نامزدها، انتخاب دو اثر «دریازدگی» و حذفیات از کرج و مشهد در بخش نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل قابل توجه است.

همچنین مهسا غفوریان برای بازی در دو نمایش «حذفیات» و «پیانیستولوژی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگری زن شده و هوتن شکیبا هم برای بازی در دو نمایش «اولیور توئیست» و «صد در صد» نامزد بهترین بازیگری شده است.

از دیگر نکات جالب توجه نامزدهای اعلام شده این است که در هیچ کدام از دو بخش مسابقه تئاتر ایران (الف و ب) هیات داوران هیچ نامزدی را در  بخش‌های گریم و طراحی لباس انتخاب نکرده است.