دبیر اجرایی سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران در هشتم و نهم اسفندماه 1396 با محوریت و حمایت همه جانبه ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، عباس شجاع‌الساداتی دبیر اجرایی سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران در خصوص برگزاری این کنفرانس، بیان کرد: سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران در هشتم و نهم اسفندماه با محوریت و حمایت همه جانبه ستاد توسعه زیست‌فناوری و با سبکی متفاوت به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای ورود متخصصین و پژوهشگران کشور به این عرصه راهبردی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

وی افزود: هر چند در توسعه زیست‌شناسی مولکولی در طی چند دهه گذشته، موفقیت‌های خوبی به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص، تولید علم، تولید محصول و تجاری‌سازی در کشور بدست آمد، لیکن در نهادینه کردن و توسعه انقلاب جدید زیست‌فناوری که از سال 2000 میلادی بعد از اتمام پروژه ژنوم انسان، تحت عنوان زیست‌شناسی سامانه‌ها شروع شده، توجه و اقدامات لازم در کشور صورت نگرفته است.
به گفته شجاع‌الساداتی، کنفرانس سوم با محوریت ستاد، رخداد مهمی در عرصه زیست‌فناوری کشور خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: تلاش مسئولین کنفرانس بر این است تا با حضور فعال فرهیختگان و علاقمندان زیست‌فناوری کشور در طی دو روز سخنرانان کلیدی بین‌المللی و ملی در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی و علوم زیستی در مورد زمینه‌های تخصصی مربوطه به ارائه دستاوردها بپردازند.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران با اشاره به برنامه هیا این کنفرانس، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی تخصصی و ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر نیز در کنار برنامه‌های اصلی کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از این کنفرانس، با جلب نظر مسئولین و متخصصان، گفتمان زیست‌شناسی سامانه‌ها در بین پژوهشگران مرتبط با این تخصص رونق بیشتری پیدا کند.
شجاع‌الساداتی در ادامه تصریح کرد: ضروری است که مسئولین نیز در تامین بودجه ایجاد یک مرکز پژوهشی ملی و آزمایشگاه‌های ملی اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس در کشور، گفت: «ارتقاء سطح دانش زیست‌شناسی سامانه‌ها و تبیین توانمندی‌های آن»، «گردهمایی متخصصان و فراهم کردن بستری برای تبادل نظر بین کارشناسان»، «تشویق و ترغیب پژوهشگران به کاربردی کردن زیست‌شناسی سامانه‌ها»، «ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و آشنایی با مسائل روز»، «گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور» و «برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از اهداف تعیین شده برای این کنفرانس است.