در چهارمین روز از جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره به نشست فیلم حاتمی کیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  دوشنبه ۱۶ بهمن ماه چهارمین روز از جشنواره ملی فیلم فجر میزبان سه فیلم سینمایی «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما، «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی و «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا بود.

اولین فیلم امروز «امیر» نیما اقلیما بود که بازخوردهای متفاوتی را از سوی اهالی رسانه دریافت کرد.

میلاد کی مرام بازیگر این فیلم سینمایی در نشست خبری فیلم با ظاهری متفاوت حضور پیدا کرد که در این باره یادآور شد این ظاهر گریم فیلمی است که در حال حاضر مشغول بازی کردن در آن است.

کی مرام درباره نقش امیر در این فیلم گفت: خیلی وقت بود در فکر تغییر بودم و مثل موزیسینی که تمام سازها را یاد می گیرد تا آهنگساز خوبی شود من در این کار به سمت شخصیت پردازی رفتم و بازیگری نکردم و این سبکی است که دوستش دارم.

دومین فیلم امشب «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی بود که نسبت به فیلم های روز گذشته مورد استقبال چندانی قرار نگرفت.

این فیلم که اولین اثر رضا مقصودی به حساب می آید با بازی احمد مهران فر و شبنم مقدمی حال و هوایی شبیه سریال های تلویزیونی و تله فیلم داشت و از بازیگران عرصه تلویزیون نیز برای بازی در این فیلم کمدی استفاده شده بود.

رضا مقصودی کارگردان فیلم «خجالت نکش» در نشست خبری فیلم درباره میزان توفیق فیلم های طنز در جشنواره گفت: ما فیلم را ساختیم و در اختیار جشنواره گذاشتیم و هیات انتخاب کار را پذیرفتند. این فیلم حتما ویژگی هایی داشته که در جشنواره پذیرفته شده است. درباره خط قرمز فیلم های طنز هم باید بگویم که ما طبق ضوابط عمل کردیم و تابع قوانین هستیم.

اما ویژگی مهم چهارمین روز از جشنواره ملی فیلم فجر در سینمای رسانه، نمایش «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا بود. این فیلم که با استقبال زیاد اهالی رسانه در ۴ سالن پردیس سینمایی ملت همراه بود، نشست خبری پرمخاطبی نیز داشت که پس از نشست فیلم «لاتاری» می توان از آن به عنوان پرمخاطب ترین نشست خبری فیلم ها در طول این چهار روز نام برد.

حاتمی کیا در نشست خبری فیلم عنوان کرد: «به وقت شام» را سرباز این مملکت ساخته است. من خودم را سرباز این مملکت می دانم و همچنان دلم برای احوال ۳۱ سال پیش که همراهانم‌ شهید شدند و من ماندم تنگ می شود.

هادی حجازی فر نیز درباره اینکه در مصاحبه ای گفته همه چیز فیلم را دوست داشته غیر از حضور خودش گفت: من گفتم خودم را دوست نداشتم اما با حاتمی کیا حرف زدیم و حل شد اما فقط بخش ابتدایی صحبت هایم در آن مصاحبه منتقل شده بود. همه جا گفته ام من افتخار می‌کنم که در فیلم حضور داشتم اما می ترسیدم به فیلم حاتمی کیا آسیب برسانم چون شیوه کار حاتمی کیا با بازیگرانش خیلی متفاوت است.

حاتمی کیا در این نشست خبری از افرادی که در دوره های گذشته جشنواره او را متهم می کردند که چرا درباره داعش و مدافعان حرم فیلم نمی سازد اما  زمانی که او قصد ساخت فیلم را داشته حمایتی از او  نکرده اند، گلایه کرد.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره و هنرمندانی چون فریدون جیرانی در نشست رسانه ای این فیلم حضور داشتند.