معاون ستادمبارزه با قاچاق کالا از آغاز اجرای طرح رجیستری برای گوشی های همراه برند «ال جی» خبر داد وگفت: خریداران گوشی های نو و کارکرده این برند به استعلام اصالت گوشی توجه کنند.

​به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمیدرضا دهقانی نیا با اشاره به تصمیم کمیته طرح رجیستری مبنی بر اجرای این طرح روی گوشی های «ال جی» از ۲۸ بهمن ماه اظهار داشت: از امروز مدلهای مختلف این برند، مشمول اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی می شوند و خریداران و فروشندگان این برند باید در زمان خرید و فروش نکات مرتبط با این طرح را مدنظر قرار دهند تا مشکلی در زمینه اتصال به شبکه مخابراتی کشور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه خریداران گوشی دست دوم برند ال جی باید نسبت به طی فرآیند استعلام اصالت گوشی اقدام کنند، تاکید کرد: خریداران باید این نکته را مدنظر قرار دهد که در صورت خرید گوشی ال جی دست دوم و کارکرده، ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه (reset factory) را وارد کرده و پس از آن از طریق کددستوری *#۰۶# نسبت به دریافت شناسه گوشی (IMEI ) اقدام کنند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: در این مرحله خریدار باید با وارد کردن IMEI از طریق کد دستوری *۷۷۷۷# نسبت به استعلام اصالت گوشی اقدام کند. در صورتی که شناسه گوشی مورد تایید بود، فرآیند انتقال مالکیت را از طریق این کد دستوری انتخاب کرده و پس از دریافت کد فعالسازی و وارد کردن این کد و شماره سیم کارت خود، فرآیند رجیستری را کامل کرده و گوشی وی در شبکه ارتباطی کشور ثبت شده است.

دهقانی نیا افزود: در همین حال فروشنده گوشی دست دوم و کارکرده نیز باید این فرآیند را با انتقال مالکیت طی کند و کد فعالسازی و شماره خریدار گوشی را وارد کرده تا امکان استعلام اصالت گوشی فراهم شود.

وی اضافه کرد: خریداران گوشی نو نیز باید در زمان خرید، با ارسال IMEI که روی جعبه گوشی نوشته شده است به شماره *۷۷۷۷# ابتدا نسبت به استعلام اصالت گوشی اقدام و در مرحله بعدی، کد فعالسازی دریافت کرده و گوشی خود را به صورت قانونی وارد شبکه کنند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: در صورتی که خریداران به این نکات توجه نکنند و شماره شناسه گوشی آنها در شبکه ثبت نشود، پس از یک ماه، سرویس دهی به این گوشی قطع خواهد شد.

به گزارش مهر، پیش از این ۴ برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک بری مشمول اجرای طرح رجیستری قرار گرفت که براساس آخرین آمار بیش از ۳۵ هزار گوشی آیفون که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود و شناسه IMEI ثبت شده نداشت، از شبکه خارج شد.