به همت ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در نخستین نمایشگاه هوافضا و ایرشوی ترکیه برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ایرشو ترکیه یا اوراسیا (Eurasia 2018)، سال آینده و از تاریخ 5 تا 9 اردیبهشت (25 تا 29 آوریل) در فرودگاه بین المللی آنتالیا برگزار خواهد شد.

فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه حدود 300 هزار متر مربع است، که شامل سالنی سرپوشیده به مساحت 50 هزار متر مربع در مجاورت باند فرودگاه بین المللی ترکیه می شود. طبق گفته مسئولین این نمایشگاه، برای برگزاری هرچه بهتر این ایرشو، از ایرشوهای بزرگ و معروفی مثل «ماکس روسیه»، «فارنبو انگلیس»، «سنگاپور»، «دبی» و «لبورژه فرانسه» الهام گرفته شده و با نظارت کامل دفتر ریاست جمهوری ترکیه برنامه ریزی شده است.

اهداف برگزاری ایرشو ترکیه 2018 (اوراسیا) شامل «نمایش بیش از 100 گونه بالگرد، هواپیما و سامانه های موشکی و فضایی» و «گردهمایی فعالان و شرکت های بزرگ هوایی برای تبادل اطلاعات و مذاکرات کاری» می شود.

برنامه‌های جانبی نخستین ایرشو ترکیه 2018

در کنار نمایش و معرفی دستاوردهای جدید صنعت هواپیمایی در سطح بین المللی، تا کنون برخی برنامه های جانبی از این ایرشو اعلام شده که اجرای نمایش های پروازی کشورهایی مثل فرانسه، روسیه، امارات، آمریکا، انگلیس و ترکیه و پرواز تعدادی از هواپیماهای سبک و غیرسبک ساخت ایران از جمله این برنامه ها است.

نقش ایران در نخستین ایرشو ترکیه

از دو سال قبل که نشست ها و مذاکراتی بین اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران (IASIA) و اتحادیه SAHA ترکیه انجام شد، تلاش زیادی صورت گرفت تا ایران و ترکیه در صنعت هواپیمایی با هم همکاری بیشتری داشته باشند. نمایشگاه اوراسیا ترکیه فرصت خوبی است تا این مذاکرات به نتیجه مطلوبی رسیده و منجر به عقد قرارداد همکاری شود. پیش بینی می شود شرکت کنندگان ایرانی در فضای 100 مترمربع که در این نمایشگاه به آنها اختصاص داده شده است، بتوانند دستاوردها و محصولات خود را به نمایش گذاشته و به بازار جهانی دست پیدا کنند.