سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد افزایش مدت زمان اکران و تغییر محاسبه کف فروش فیلم‌ها از جمله پیشنهادهای شورایعالی تهیه کنندگان برای آیین نامه اکران سال بعد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مسعود اطیابی سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان سینما با اشاره به تغییر آیین نامه اکران در سال ۹۷ گفت: شورایعالی تهیه کنندگان نیز مانند دیگر صنوف عضو شورای صنفی نمایش برای تغییر آیین نامه اکران در سال ۹۷  پیشنهادهایی دارد که بخشی به اصلاح آیین نامه قبلی باز می گردد و بخشی نیز پیشنهادهای جدید برای اکران مطلوب تر با توجه به راه اندازی سینماهای جدید است.

وی ادامه داد: قرار است نمایندگان ما در جلسه دوشنبه ۳۰ بهمن ماه شورای صنفی نمایش پیشنهادهای خود را ارایه دهند.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: بیشترین تمرکز پیشنهادهای مورد نظر شورایعالی تهیه کنندگان در مورد سرگروه های سینمایی، تغییر نحوه محاسبه کف فروش فیلم ها و افزایش مدت زمان اکران فیلم ها است.

اطیابی تاکید کرد: شورایعالی تهیه کنندگان برای آیین نامه اکران سال ۹۷ نظر و پیشنهادهای جامعی دارد که نمی توان در حال حاضر همه آن را بیان کرد.

سخنگوی شورایعالی تهیه کنندگان درباره افزایش تعداد سرگروه های سینمایی با بیان این مطلب که نظر شورایعالی به معنای افزایش تعداد سرگروه ها نیست، توضیح داد: در حال حاضر گروه هایی مانند آزاد، هنر و تجربه وجود دارد و در کنار آن در تلاش هستیم تا وضعیت اکران به سمتی رود که ضمن حفظ استقلال صاحبان فیلم و سینماداران، سبد فیلم های سینمایی موضوع های مختلفی مانند اجتماعی، کمدی و غیره را در برگیرد تا مردم بتوانند فیلم های بیشتری را ببینند.

وی در پایان گفت: پیش بینی می کنم با توجه به وجود نقاط مشترک صنوف عضو این شورا، آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۷ به گونه ای باشد که شاهد اکران عادلانه تر و متنوع تری باشیم تا سینماگران راضی تر باشند.