موسس و مدیر عامل الوپیک گفت: لحظه به لحظه درخواست‌های الوپیک ثبت و ضبط می‌شوند و امکان بروز هیچ گونه تخلفی وجود ندارد و ما هم اکنون در تهران روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار سفر را انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی نایبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این شرکت در نظر دارد تا طی یک ماه آینده در مدت دو روز ۲۰ هزار نفر را دعوت به کار کند. این شرکت دانش‌بنیان هم اکنون در تهران، کرج، مشهد نمایندگی دارد و طی ماه‌های آینده دو دفتر در شیراز، اصفهان  و یزد افتتاح خواهد شد.

او به میزان سرمایه اولیه برای راه اندازی الوپیک اشاره و خاطرنشان کرد: ما این شرکت را با کمتر از یک میلیارد تومان راه انداختیم، سرمایه اولیه این شرکت با حجمی که در حال حاضر دارد حتی در مقایسه با یک ماشین گران قیمت هم نیست.

نائینی در پاسخ به اینکه در استفاده از موتورهای مورد استفاده الوپیک تا چه میزان حفظ محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است؟ گفت: استفاده از موتورها پروسه ای است که مجبور هستیم فعلاً با آن بسازیم ولی موضوع مهم این است که مسیرها بسیار کوتاه تر شدند البته این مساله راه حل نهایی نیست، در صورتی که میزان مراجعه به ما افزایش پیدا کند می توانیم با کارخانه های داخلی یا خارجی صحبت کنیم و به نتیجه برسیم که چطور می توانیم موتوری با قیمت مناسب طراحی کنیم که در نهایت به حفظ محیط زیست بیانجامد. 

او با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در راستای استارت‌آپ‌های هوشمند و با زیرساخت‌های یک شهر هوشمند فعالیت می‌کند، گفت: سیستم‌هایی وجود دارند که اطلاعات مشتریان را ذخیره کرده و این موضوع در سلامت رساندن اقلام به دست آنها تاثیرگذار است.

نایبی به اهمیت یک شهر هوشمند برای فعالیت استارت‌آپ‌ها در پایتخت اشاره و تصریح کرد: سرعت اینترنت در ایران مانعی برای رشد ما نبوده و ما روزانه می‌توانیم تعداد درخواست‌های بسیاری را پاسخگو باشیم.

موسس و مدیر عامل الوپیک با اشاره به اینکه ارگان‌های صنفی رقیب شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند، اضافه کرد: سیستم‌ها با روند مدرن تغییر می‌کنند و ما توانسته‌ایم تاحدود زیادی مسائل و موضوعات خود را با اتحادیه‌ها جلو ببریم. کسانی که با ما هکاری می‌کنند بالتبع مطمئن‌اند که فعالیت آنها یک بازار اقتصادی برای‌شان به همراه خواهد داشت اما این به این معنی نیست که ما بخواهیم کل بازار سنتی پیک‌ها را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند بیمه تامین اجتماعی نمی‌شوند، افزود: اما آنها نام‌شان از سوی شرکت دانش‌بنیان ما در سایر ارگان‌ها به ثبت رسیده و با توجه به کارت ویژه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف خدمات دریافت کنند.

نایبی با اشاره به تسهیلاتی که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد، گفت: زمانی که یک سال پیش کار خود را آغاز کردیم حتی مکان مناسبی برای حضور موتور سوارها وجود نداشت اما صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی از جمله زمین را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد که این موضوع می‌تواند به رشد این سبک شرکت‌ها کمک کند.

وی در توضیح انتقاد به اینکه این شرکت استخدام‌های خود را از تبلیغات داخل خیابان انجام می‌دهد، گفت: این در واقع نوعی ویزیتوری است و به معنی استخدام نخواهد بود. در واقع ویزیتورهای شرکت ما ثبت‌نام اولیه را در داخل خیابان‌ها انجام می‌دهند و پس از آنها افراد به دفاتر استخدام مراجعه کرده که با همه این تفاسیر ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان در مصاحبه‌ها رد می‌شوند و نکته حائز اهمیت این است که افراد برای استخدام در این شرکت باید ساکن تهران باشند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الوپیک درباره شیوه رصد بارهایی که به مقصد می‌رسند و امنیت آنها گفت: لحظه به لحظه درخواست‌ها ثبت و ضبط می‌شوند و امکان بروز هیچ گونه تخلفی وجود ندارد و ما هم اکنون در تهران روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار سفر را انجام می‌دهیم.