دو شرکت تصمیم دارند در سال آتی میلادی شبکه اینترنت «۴جی» را در ماه احداث کنند. با کمک این شبکه می توان ویدئوهای باکیفیت از ماه به زمین فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از تلگراف، دو شرکت ودا فون و نوکیا قصد دارند سال آینده شبکه اینترنت ۴G را در ماه نصب کنند.

شرکت اکتشافات فضایی PTScientists این ماموریت را برنامه ریزی کرده که نخستین فرود یک شرکت خصوصی در ماه نیز به حساب می آید. قرار است نوکیا پست های  مخابراتی را به وسیله موشک اسپیس ایکس در ۲۰۱۹ میلادی به ماه بفرستد.

احداث شبکه اینترنت در ماه به کاوشگرهای Audi امکان می دهد با یکدیگر و همچنین مقر خود در زمین ارتباط برقرار کنند. این کاوشگر ها سطح ماه را برای امکان زندگی انسان در این ستاره بررسی می کنند.   

همچنین با کمک شبکه مذکور می توان ویدئوی باکیفیت بالا از سطح ماه ارسال کرد. از سوی دیگر شبکه اینترنت در هزینه ها صرفه جویی می کند زیرا سیگنال های موبایل کم مصرف تر از سیگنال های آنالوگ رادیویی هستند.

شرکت ودا فون نیز سیگنال ۴G را فراهم می کند. مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: پروژه ما روشی نوین برای توسعه زیربنای شبکه موبایل در پیش گرفته است.