به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی کتاب‌های «فناوری‌های صنعت رایاد» و «فناوری‌های صنعت پویانمایی ایران» در دو نسخه فارسی و انگلیسی تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  دو کتاب «فناوری‌های صنعت رایاد» و «فناوری‌های صنعت پویانمایی ایران» پس از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها، به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در دو نسخه فارسی و انگلیسی تدوین شد.

در بخش مقدمه کتاب «فناوری‌های صنعت رایاد» ضمن معرفی یادگیری مجازی، زیرساخت‌های رایاد در ایران، بسترها و زیرساخت‌های آموزش و یادگیری الکترونیک و درخت فناوری ترسیم‌شده تشریح شده است.

همچنین در بخش مقدمه کتاب «فناوری‌های صنعت پویانمایی» به تشریح درخت فناوری ترسیم شده شامل فناوری‌های پیش‌تولید، فناوری‌های تولید، فناوری‌های پس‌تولید، فناوری‌های نشر، توزیع، بازاریابی و تبلیغات و فناوری‌های اکران پرداخته شده و توضیحاتی همراه با نمودار درخت فناوری ارائه شده است.

بخش دوم هر دو کتاب مذکور به معرفی توانمندی‌‌های فناورانه شرکت‌‌های فعال اختصاص دارد که این توانمندی‌‌ها در قالب درخت فناوری تشریح‌‌شده، جانمایی شده است و اطلاعات شرکت‌‌های مذکور شامل  نام و لوگوی شرکت،  مشخصات افراد اصلی شرکت؛  ماموریت‌ها و فعالیت‌های اصلی شرکت؛  تصویر و مشخصات نمونه محصولات شرکت؛ اطلاعات کامل تماس شرکت؛   توانمندی‌‌های فناورانه شرکت است.

 شرکت‌های معرفی شده در این کتاب‌‌ها از طریق جست‌و‌جوی میدانی، اطلاعات مندرج در کتب نمایشگاهی-تخصصی مربوطه، شناسایی شده که پس از بررسی، اطلاعات مورد نیاز به روش خود‌اظهاری از شرکت‌های مذکور اخذ و جمع‌آوری شده است.

نسخه انگلیسی این کتاب در دومین نشست فروم فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق ایران-کره جنوبی (IRAN-KOREA Second Cultural Technologies and Creative Industries Forum) در آگوست 2017 در سئول در اختیار شرکت-های کره ‌‌ای قرار گرفته است.

امید است با نشر این کتاب گامی هر چند کوچک در جهت رشد و توسعه صنعت رایاد و پویانمایی و تعالی جایگاه بین‌‌ المللی آن برداشته شود.  کتاب «فناوری‌‌های صنعت بازی ایران» نیز به زودی در اختیار علاقه ‌‌مندان قرار خواهد گرفت.