معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معتقد است که برگزاری جایزه مصطفی، سنت وقف را در کشور ساری و جاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مجمع سالیانه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی که در ساختمان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به آغاز فرآیند ارزیابی و برگزاری جایزه مصطفی از دو سال پیش با نقش آفرینی بخش خصوصی، بیان کرد: 2 سال پیش تصمیم گرفته شد که این جایزه بدون کمک دولت و به صورت خصوصی برگزار شود که خوشبختانه تامین مالی صندوق بدون کمک دولت ممکن شد.

وی افزود: تمام این موفقیت های کسب شده توسط صندوق بدون تبلیغات گسترده و بدون استفاده از کمک دولت اتفاق افتاد و استقبال بی نظیری نیز از سمت کشورهای اسلامی داشتیم.

جایزه شناخته شده برای معرفی دانشمندان و فناوران جهان اسلام

به گفته ستاری، جایزه مصطفی برای سرآمدان علمی جهان اسلام و ایران و با هدف جاری کردن سنت وقف در کشور و جهان اسلام برگزار می شود.

وی همچنین تصریح کرد: جایزه مصطفی از جمله اقداماتی است که  ماندگار خواهد شد، ادامه خواهد یافت و اثرات مثبت آن را همیشه در کشور و برای حوزه علم و فناوری خواهیم دید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه ابراز امیدواری کرد که سنت وقف در حوزه علم و فناوری در کشور توسعه یابد و سرمایه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی افزایش چشمگیری یابد.

در ادامه این مراسم، گزارش کلی از وضعیت مالی صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی ارائه شد که بر اساس این گزارش، میزان موجودی صندوق از 6 میلیارد تومان در یک سال اخیر به 22 میلیارد تومان افزایش یافته است که با کمک و حمایت شرکت ها این عدد می تواند رشد بیشتری یابد.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه همکاری 7 شرکت با صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی منعقد شد که این شرکت ها تامین درصدی از منابع مالی صندوق را به عهده گرفتند.
پایان پیام/