پانزدهمین جشن تصویر سال  عصر جمعه ۱۸ اسفندماه با اعلام برگزیدگان، در بخشهای مختلف در خانه هنرمندان ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ این مراسم با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سیف الله صمدیان دبیر جشنواره ایران ساخت، داریوش فرهنگ، ابوالفضل جلیلی، هوشنگ گلمکانی، عباس یاری، رضا درمیشیان، محسن خان جهانی،  سیاوش صفاریان پور عکاسان پیشکسوت ، اعضای هیات داوران و جمع کثیری از عکاسان برگزار شد.


سیف الله صمدیان به همراه حاضران قبل از آغاز مراسم، با حضور در محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران، عکس جمعی یادگاری گرفتند.

حبیب رضایی درباره اجرای این مراسم گفت: پانزدهمین سال یعنی زمان بلوغ یک جشن است و سیف الله صمدیان از من خواست که اجرای این مراسم را به منظور کمک رساندن به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره قبول کنم.

سیف‌الله صمدیان در سخنانی با اشاره به سخنان حبیب رضایی، گفت: این رخداد به کمک ۳ هزار هنرمند تصویری برگزار می‌شود و هر سال به غیر از بخش‌های دیگر، با ۴۰ هزار عکس رسیده روبرو هستیم. کارتونیست‌ها، گرافیست‌ها و سینماگران نیز بسیار به ما کمک کردند که این جشنواره مستقل به خوبی برگزار شود.

صمدیان با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره بیان کرد: رشته‌های عکاسی، کارتون، گرافیک و عکس‌های موبایلی داشتیم. عکس‌های موبایلی امسال ابعاد هنری خاصی پیدا کرده بودند و در طبقه اول خانه هنرمندان به نمایش درآمدند.

وی افزود: بخش ویژه ایران ساخت را نیز در حمایت ار تولید ملی و کالای ایرانی با همراهی پرویز کرمی دبیرکل جشنواره ایران ساخت داشتیم که در این بخش هفت نفر از برگزیدگان جایزه و دیپلم افتخار می‌گیرند.

‌حبیب رضایی در بخش بعدی مراسم به مناسبت روز جهانی زن و میلاد حضرت فاطمه (س) از مردان حاضر در سالن خواست که به مدت یک دقیقه بانوان سالن را تشویق کنند.

در بخش بعدی مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر اعلام شدند.

عکس‌های بخش ویژه ایران ساخت

با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، محمد فرنود ، بهنام صدیقی و سیف الله صمدیان دبیر جشنواره ایران ساخت از برندگان دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی از مژگان جعفری، ابوالفضل نسایی، حامد صادقی، پژمان رضایی، ارسلان امانتی، احسان جزینی، افشین میرزایی تقدیر به عمل آمد.

عکاسی از مناطق محروم

برندگان دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی عبارتند از مجید حامد حق‌دوست، محمد صفرپور، مهدی قاسمی، محمد مهیمنی، ابوطالب ندری

بخش عکس موبایلی

برندگان دیپلم افتخار و جایزه ۱۰ میلیون ریالی عبارتند از محمد حسین صفایی، مجید سعیدی، محمدحسین صفایی، ابوالفضل نسایی، بابک کنعانی، کیانوش محبیان، محمد محسنی‌فر، الناز قندفروش

عکس‌های خبری

در این بخش از حسین اسماعیلی، علی خارا تقدیر شد و  دیپلم افتخار این بخش به مسعود ماکاوند   و کیانوش محبیان تعلق گرفت. همچنین  تندیس این بخش به  آرمین کرمی تعلق گرفت.

در پایان مراسم، به سه تن از تماشاگران حاضر در سالن که بهترین و بیشترین تشویق را در طول برنامه داشتند، با اهدای ۲۰۰ هزار تومان تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» در حالی دومین دوره خود را تجربه می کند که سال گذشته با استقبال و حمایت هنرمندان از محصولات تولید داخل و تولید آثار مختلف در این خصوص برگزار شد.

در این دوره نیز اهدافی همچون جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی در این جشنواره دنبال می شود. ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار بخش های مختلف این رویداد است که به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و دبیر کلی پرویز کرمی برگزار می شود.